۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85506486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴ میلیون ایرانی بازیکن بازی‌های رایانه ای هستند

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85506486
۳۴ میلیون ایرانی بازیکن بازی‌های رایانه ای هستند

سنندج- ایرنا- معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به آمار ۳۴ میلیونی بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور، گفت: در حال حاضر پنج هزار بازی ایرانی و ۵۰۰ شرکت و تیم فعال در این عرصه وجود دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد کردستان، دکتر محمد صادق دهنادی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با نمایندگان ادارات و نهادهای فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بازی‌های رایانه ای در آمارهای مصرف فرهنگی کشور جزو دومین رتبه در مصرف فرهنگی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها به‌طور متوسط روزانه ۱۸ تا ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند، اما ۹۵ دقیقه بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند، افزود: ۴۱ درصد از مردم ایران در بازی‌های رایانه‌ای فعال هستند و براساس آمار، در استان‌هایی که اقتصاد ضعیف‌تری دارند، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای رواج بیشتری دارد.

دهنادی شعار فرهنگی امسال جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی را "نشاط خانوادگی با بازی ایرانی" اعلام کرد و گفت: سه روش اصلی شامل آموزش آنلاین، تاسیس شعبه انستیتوی بازی‌های ایرانی و راه‌اندازی اردوهای آموزشی بازی در استان‌ها برای آموزش بازی‌سازی از طریق بنیاد ملی بازی‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام در نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، از متولیان امر در استان‌ها خواست برای حضور حداکثری علاقه‌مندان، تمهیدات لازم را فراهم کنند و ظرفیت ثبت‌نام در هر استان نباید کمتر از ۲۵۰ نفر باشد.

در این نشست، همچنین حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی در استان کردستان پرداختند.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد با برگزاری این دوره از مسابقات، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت بازی‌سازی در کشور، به‌ویژه در استان کردستان، باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha