۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85506519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیده‌بان حقوق بشر، باکو را به سرکوب رسانه‌ها متهم کرد

تهران – ایرنا – سازمان آمریکایی دیده‌بان حقوق بشر، دولت جمهوری آذربایجان را متهم کرد که در آستانه میزبانی مذاکرات مهم آب و هوایی سازمان ملل، دست به سرکوب رسانه‌ها و جامعه مدنی این کشور زده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه گاردین امروز نوشت که دیده بان حقوق بشر دستکم ۲۵ فقره دستگیری یا محکومیت روزنامه نگاران و کنشگران را طی سال گذشته در جمهوری آذربایجان ثبت کرده و اعلام کرد که تقریباً همگی آنها کماکان در بازداشت به سر می برند.

به نوشته گاردین، بسیاری از کنشگران و گروه های جامعه مدنی ابراز نگرانی کرده اند که با سرکوب رسانه ها، ابراز نظر در مورد تغییرات اقلیمی ناممکن شده است. جمهوری آذربایجان در ماه نوامبر به مدت ۲ هفته میزبان اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد (Cop۲۹) خواهد بود.

پیش بینی می شود که نزدیک به ۲۰۰ کشور از جمله ده ‌ها رئیس دولت در این رخداد حضور یافته و رویکرد جهانی جدیدی را برای تأمین بودجه مورد نیاز برای مقابله با بحران آب ‌و هوایی اتخاذ کنند.

در ادامه گزارش گاردین آمده است: دولت آذربایجان ادعاهای کنشگران را رد کرده و یکی از سخنگویان آن گفته است که "ما ادعاهای مربوط به سرکوب فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران را کاملاً رد می کنیم. هیچ کس در (جمهوری) آذربایجان به دلیل عقاید یا فعالیت های سیاسی مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرد!"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha