۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85506647
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مهندسان جمکو جای تعمیرکاران روسی نیروگاه بوشهر را پر کردند+ فیلم

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) خراسان گفت: الکتروموتورهای غول پیکر نیروگاه اتمی بوشهر که در گذشته توسط مهندسان روسی تعمیر می‌شد، با استفاده از توانمندی مهندسان «جمکو» خراسان رضوی تعمیر شد.

امحمد جعفری اناری افزود: این الکتروموتورها پیش از این نیز در سال‌های اخیر توسط متخصصان این شرکت تعمیر شده بود که امسال نیز برای چهارمین بار پیاپی با استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی تعمیر و اورهال شده است.

وی افزود: تعمیر این الکتروموتورها پیش از این به وسیله مهندسان روسی صورت می گرفت و آنها اطلاعاتی از فرایند تعمیرات را نمی‌دادند، که کشور ما با تکیه بر دانش بومی و خودباوری مهندسان شرکت جمکو به این دانش دست یافت.

جعفری اناری اظهار کرد: این رویداد که با بهره گیری از توانمندی‌های داخلی حاصل شده است بار دیگر کشور را از وابستگی به خارج کشور در این عرصه صنعتی بی نیاز کرده و منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: دقت، کیفیت و سرعت مهندسان جمکو به قدری بالا بود که مدیران نیروگاه اتمی بوشهر متقاعد شدند به جای نگاه به مهندسان خارجی، فرانید تعمیر این الکتروموتورهای غول پیکر را به مهندسان ایرانی بسپارند.

جعفری اناری افزود: با ورود مهندسان شرکت جمکو به قلب راکتور هسته ای بوشهر، کار تعمیر و اورهال الکتروموتورهای مورد نظر انجام شد که چرخش و دوران این موتورها نه تنها نشان دهنده قدرت مهندسی جوانان ایرانی، بلکه بیانگر روحیه خودباوری و ایمانی است که مدام رو به افزایش است.

تعمیر الکتروموتورهای نیروگاه بوشهر با توان مهندسان جمکوی جوین خراسان + فیلم

جمکوی جوین در سالهای اخیر اقدام به تولید الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون، نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو نیز کرده بود.

این شرکت صنعتی با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۲۰۰ مگاوات به تولید الکتروموتورهای سه فاز صنعتی از ۵.۵ تا ۱۰۰۰۰ کیلووات می پردازد.

جمکو، تنها تولید کننده الکتروموتور فشار متوسط و فشار قوی در خاورمیانه است که توانایی تولید انواع الکتروموتورهای ضدانفجار با تیپ‌های گوناگون ضدانفجاری تا توان ۳۰۰۰ کیلووات را داراست و تولیدات آن در بخش های مختلفی چون صنایع معدنی، سیمان، فولاد و ذوب آهن؛ صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی؛ صنایع دریایی، نیروگاه ها، آب، فاضلاب و آبرسانی؛ صنایع دفاعی؛ غذایی؛ کشاورزی و کلیه کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و تاکنون به برخی کشورها از جمله کوبا، عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

این شرکت در حاشیه جاده سبزوار - اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین و ۴۵ کیلومتری شمال سبزوار واقع است.

شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین به مرکزیت شهر «نقاب» در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha