۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85506776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادمان استاد حمید سبزواری تا آخر تابستان تکمیل می‌شود

سبزوار- ایرنا- شهردار سبزوار گفت: بنای یادمان استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، که ماه گذشته در زادگاهش سبزوار بر مزارش آغاز شده بود، تا شهریور تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، میثم حسین‌آبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره استاد سبزواری، افزود: ساخت یادمان در محل آرامگاه پدر سرودهای انقلاب از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شد و اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به ۳۵ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: ساخت یادمان پدر شعر انقلاب از مطالبات و درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر بود که پس از چند سال‌ پیگیری و هم‌فکری بین شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و تایید طرح در این انجمن، وارد مرحله اجرایی شد.

شهردار سبزوار گفـت: در تفاهم‌نامه مزبور هیچ اعتباری برای این طرح مشخص نشده و تاکنون هیچ وزارتخانه‌ای کمک مالی برای ساخت یادمان استاد سبزواری به شهرداری سبزوار نکرده است و شهرداری تنها با استفاده از منابع داخلی ساخت این یادمان را در دستور کار قرار داده است.

حسین آبادی افزود: این طرح به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سبزوار با هزینه حدود ۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و در طراحی‌ این یادمان، بنایی فاخر با ارتفاع بیش از ۱۰ متر به سبک ایرانی و اسلامی پیش‌بینی شده و نیز طراحی‌ محوطه‌ پیرامونی آرامگاه استاد سبزواری نیز در دست انجام است.

سال گذشته تفاهم‌نامه ساخت یادمان استاد حمید سبزواری، پدر سرودهای انقلاب، بین شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار با انجمن‌ آثار و مفاخر فرهنگی به امضا رسیده بود.

به گزارش ایرنا، حسین آقاممتحنی، معروف به حمید سبزواری، شاعر معاصر، که پدر شعر انقلاب لقب گرفته است در سال ۱۳۰۴ در شهر سبزوار به دنیا آمد و سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست که در روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار و مجموعه های شعری کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر در سال ۱۳۷۱، انتخاب به عنوان چهره ماندگار دوره سوم در سال ۱۳۸۲ و کسب نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۳ از افتخارات این شاعر انقلابی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha