جلب مشارکت‌های مردمی برای اربعین/افزایش مرزهای زمینی برای سفر زائران 

تهران- ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر از  ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و داوطلبانه در اربعین ۱۴۰۳ برای برگزاری هر چه بهتر این آیین خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ سعید اوحدی در دومین جلسه شورای سیاست‎گذاری اربعین حسینی گفت: سال گذشته، ۲۲ میلیون نفر از کشورهای مختلف در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و امسال به تعداد زائران افزوده می شود و لازم است کمیته‌های شورای سیاست‎گذاری مانند اطلاع رسانی، هماهنگی و پشتیبانی، امداد و نجات، سلامت تشکیل و شرح وظایف آن‎ها نیز برای پیشبرد بهتر کارها مشخص شود.

اوحدی با بیان اینکه برای برگزاری بهتر و باشکوه تر آیین اربعین باید از تجربیات سال‎های گذشته، استفاده کنیم و در صدد رفع مشکلات اقدام کنیم، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و داوطلبانه در اربعین ۱۴۰۳ می‌تواند به برگزاری هر چه بهتر آن کمک کند.

افزایش تعداد مرزهای مجاز برای تردد زائران

جانشین ‌معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: از اتفاقات مهم در سال گذشته، افزایش مرزهای مجاز برای تردد زائران اربعین بود که سال گذشته ۶ مرز بود و امسال به ۷ مرز رسیده است.

سردار علی فضلی با بیان اینکه لازم است با استفاده از ظرفیت‌‏های استان‏ها، تشویق زائران به استفاده از مرزهایی که کمتر استفاده می ‏شوند، بپردازیم، افزود: حُسن دیگر امسال این است که جلسات سیاست‎گذاری زودتر برگزار شده است تا هماهنگی ها بیشتر شود.

اهمیت استفاده از تجربیات سال‎های قبل

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور آحاد مردم در آیین پیاده‌‎روی اربعین فارغ از گرایش‌ها و تفکرات متفاوت، اظهار داشت: برای برگزاری بهتر این مراسم، باید به آسیب شناسی مشکلات سال گذشته بپردازیم. بهتر این است از هم‌اکنون فهرست داروها را تهیه کرده و بدانیم که کدام دارو بسته به نیاز شرایط و جغرافیا لازم است به عراق ارسال شود و در این زمینه استانداردهای لازم را تعریف کنیم.

در این نشست فهرست داروها و ‌تجهیزات مورد نیاز در اربعین و فهرست آمبولانس‌ها و خودروها، گرفتن گواهینامه بین‌المللی و تعیین شرح وظایف کمیته ‎های شورای سیاست‏گذاری اربعین در هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha