۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85506977
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رونق سدسازی؛ هدیه رئیس‌جمهور شهید به مردم استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم با ابتکار عمل ویژه و اختصاص اعتبارات مناسب، زمینه رونق احداث و اجرای چندین سد در این استان را ایجاد کرد به گونه ای که برخی از این طرح ها به شکل کاملی در رکود ساخت قرار داشت.

«محمدهادی رستمیان» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت سد دالکی اظهار کرد: عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۹۲ آغاز و در شروع دولت سیزدهم حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: اعتبار این طرح ۵ هزار میلیارد ریال است که با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار و تا سال ۱۴۰۵ وارد مدار بهره برداری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به آخرین وضعیت سد دشت پلنگ، گفت: عملیات اجرایی سد دشت پلنگ سال ۱۴۰۰ آغاز شد و این در حالی است که ابلاغ قرارداد این طرح سال ۱۳۹۳ بوده است.

رستمیان تصریح کرد: سد دشت پلنگ با اعتبار ۲۲۳ میلیون یوان( فاینانس خارجی) و پنج هزار میلیارد ریال در دست اجراست که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال ۱۴۰۴ وارد مدار بهره برداری می شود.

رستمیان به وضعیت سد اخند اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این سد سال ۱۳۹۷ آغاز شد و سرمایه گذاری این طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی سد اخند به ۹۰ درصد رسیده و در مرحله آبگیری قرار دارد و سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر به سد باهوش نیز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این سد سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در این طرح سرمایه گذاری شده است.

رستمیان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی سد باهوش ۳۲ درصد است که سال ۱۴۰۴ وارد مدار بهره برداری می شود.

وی به وضعیت سد دهرود اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی سد دهرود با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و اکنون از پیشرفت فیزیکی پنج درصدی برخوردار و برآورد می شود سال ۱۴۰۵ وارد مدار بهره برداری شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت سد باغان برای کشاورزان تصریح کرد: عملیات اجرایی سد باغان سال ۱۳۹۸ آغاز شد و این در حالی است که ابلاغ قرارداد این طرح سال ۱۳۹۳ بوده است.

رستمیان بیان کرد: سد باغان با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیون یوان ( فاینانس خارجی) و پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی و عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی سد باغان ۹۲ درصد است و به مرحله آبگیری رسیده و امسال وارد مدار بهره برداری می شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تلاش برای تکمیل سد خاییز گفت: عملیات اجرایی این سد در تنگستان در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

رستمیان اضافه کرد: این طرح با اعتبار بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ میلیارد رسال اجرایی شده و در سال ۱۴۰۲ با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم، آب این سد برای کشاورزان تنگستان رهاسازی شد تا وعده صادق شهید آیت الله رئیسی محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha