۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85507018
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی در ۷۰ هکتار از مراتع و مزارع سرپل‌ذهاب

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85507018
آتش‌سوزی در ۷۰ هکتار از مراتع و مزارع سرپل‌ذهاب

قصرشیرین- ایرنا- ۷۰ هکتار از مزارع کشاورزی و مراتع شهرستان سرپل‌ذهاب به دلیل اصابت صاعقه دچار آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی سرپل ذهاب با اعلام جزییات این خبر افزود: پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعد وبرق های مکرر در شهرستان سرپل ذهاب، مزارع کشاورزی روستاهای گلین و گنجوره دچار حریق شد.

سرهنگ نوذر نظری افزود: با گزارش موضوع به پلیس، تیمی از ماموران پاسگاه قلعه شاهین در محل حاضر و با انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد ۷۰ هکتار از مراتع و مزارع سرپل ذهاب دچار آتش سوزی شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع حدود ۴۰ هکتار مزارع گندم و ۳۰ هکتار از مراتع روستاهای گلین و گنجوره از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب در آتش سوخت.

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: دلیل آتش سوزی اصابت صاعقه بوده که در پایان پرونده ای در این راستا جهت تحقیقات تکمیلی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، امسال ۳۸ هزار هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت گندم و جو اختصاص یافته و پیش بینی شده ۱۳۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد و دارای ۳۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

سرپل‌ذهاب ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha