روز ملی بسیج اساتید با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود

تهران ایرنا- رییس سازمان بسیج اساتید از برگزاری روزملی بسیج اساتید با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر علوم در ۳۱ خرداماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا محمدرضا مردانی روز چهارشنبه در نشست خبری روز بسیج اساتید، اظهار داشت: روز شهادت مصطفی چمران روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است از این رو همه ساله در ۳۱ خرداد برنامه های‌ متعددی برگزار می شود و طی آن رویکردها و تقش آفرینی های بسیج ‌اساتید در یک ‌سال گذشته مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این مراسمی ‌را با حضور ۳۱ هزار بسیجی در سراسر کشور برگزار می کند گفت: به همین ‌مناسبت نشستی چهارشنبه ۳۰ خرداد با شعار استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمت علوی برگزار می‌شود که در تهران این مراسم با حضور یکهزار استاد بسیجی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی و ۳۰ هزار نفر نیز همزمان در سایر شهرها برگزار خواهد شد و طی آن از بیانات سخنرانان کشوری و لشکری بهره می‌برند.

مردانی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها نیز برنامه هایی به همین ‌مناسبت پیش بینی شده است، عنوان ‌کرد: در نشست یکهزار ‌نفری اساتید بسیجی تهران سردار سلامی فرمانده کل سپاه و زلفی گل وزیر علوم به ایراد سخن‌ می پردازند؛ ‌البته جای افسوس دارد که در مراسم ‌امسال نمی‌توانیم از سخنرانی شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی بهره ببریم ‌زیرا مقرر شده بود که به مناسبت روز ملی بسیج اساتید از سخنرانی رئیس جمهور هم ‌استفاده کنیم.

وی‌اضافه کرد: امسال از ‌مقام ‌شامخ شهید شهریاری که به عنوان شهید شاخص امسال بسیج اساتید معرفی شده به همراه سایر شهدای علمی کشور تجلیل به عمل می‌آید؛ ۳۱ خرداد امسال چون با دهه امامت و ولایت مصادف شده به‌ همین دلیل شعار سال را با توجه به این موضوع انتخاب کردیم.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان ‌اینکه در نشست‌های بسیج اساتید به ابعاد شخصیتی رئیس چمهور شهید نیز پرداخته می‌شود، درباره انتخابات ریاست ‌جمهوری هم گفت: تمامی ‌کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان ‌تایید شدند از نظر بسیج اساتید کاندیدای قانونی هستند.

مردانی بیان کرد: از این روی بسیج اساتید نفین و اثباتن به مصادیق کاندیداها نمی پردازد و موضع گیری نسبت به کاندیداها ندارد زیرا رویکرد بسیج اساتید جهاد تبیین در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات است لذا در همین راستا هرچند دانشگاه ها تعطیل هستند اما برای تبیین‌ حساسیت انتخابات، اساتید بسیجی تریبون آزاد در مناطق پرجمعیت و حضور در خوابگاه ها و گفت وگو با دانشجویان به همراه دعوت از مردم برای حضور در انتخابات و میزگردهای رسانه ای را به همین مناسبت پیش‌بینی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha