از شروع سفرهای تبلیغاتی جلیلی تا قرار عاشقانه‌ پورمحمدی با مردم

تهران ـ ایرنا ـ ستادهای انتخاباتی مردان رقابت چهاردهم روز متفاوتی را پشت سر گذاشتند؛ از رونمایی از پوسترها و شعارهای انتخاباتی تا سفرهای استانی و دیدارهای دو جانبه با چهره‌های سیاسی.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عصر چهارشنبه (۲۳ خرداد) برای بعضی از نامزدهای انتخابات روز رونمایی از پوسترهای و شروع سفرهای تبلیغاتی بود.

سفرهای استانی با سعید جلیلی کلید خورد

چهارشنبه اما برای سعید جلیلی روز پرکاری بود؛ او راهی بیرجند شد و در جمع مردم این شهر در هیأت ابوالفضلی (مصلی) گفت: باید عقب‌ماندگی هشت ساله‌ی پیش از دولت شهید رئیسی که با اذعان خودشان به رشد صفر و منفی منجر شده بود، جبران شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

پس از آن برای اولین حضورش در گفت‌وگوی ویژه خبری به تهران بازگشت و در این برنامه با تاکید بر همزمانی آغاز به کار دولت چهاردهم و برنامه هفتم توسعه، لازمه جهش و پیشرفت کشور را داشتن برنامه و باور به آن دانست.(متن خبر را اینجا بخوانید)

رئیس ستاد انتخاباتی او هم‌چنین در احکام جداگانه‌ای سایر اعضای این ستاد را منصوب کرد. بر اساس احکام صادر شده شهرام یزدانی به‌عنوان سخنگوی ستاد، مصطفی قاسمی‌پور معاون امور استان‌ها، رحیم نوعی‌اقدم مسئول ستاد مردمی میثاق با ابراهیم، علی جعفری معاون ستاد و مسئول کمیته نهضت سخنرانی، حسین طلا معاون نظارت، روح‌الله بیات معاون سازماندهی، معرفی شده‌اند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

جبهه انقلاب قدرت حل مساله را دارد

محمدباقر قالیباف نیز در جمع برخی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب مجلس با بیان این‌که امسال نخستین سال مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است گفت: این دو با کار مشترک می‌توانند سند پنج ساله برنامه هفتم توسعه را برای تحول پیش ببرند تا نشان دهیم جبهه انقلاب می‌تواند بر مشکلات فائق آمده و قدرت حل مساله را دارد.

وی در این نشست با اشاره به شعار انتخاباتی خود که «دولت خدمت و پیشرفت» است، تصریح کرد: ما امروز به دنبال اقدامات کوتاه مدت هستیم، چرا که بخشی از مردم ما در فقر و فقرمطلق هستند و از من و شما نمی‌پذیرند که ابتدا پیشرفت رخ دهد و بعد مشکل آنها حل شود.

رئیس مجلس یازدهم و دوازدهم خطاب به نمایندگان فعلی و ادوار حاضر در جلسه تاکید کرد: هیچ یک از شما نیازمند حکم نیستید، خودتان مورد اعتماد مردم هستید، این چند روز منتظر کاغذ پاره نباشید. (متن خبر را اینجا بخوانید)

ظریف به دیدار پزشکیان رفت

مسعود پزشکیان در این روز با صدور بیانیه‌ای برنامه‌ها و راهبردهای خودش را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «با شما عهد می بندم که در صورت انتخاب توسط شما همه توان و وقت و زندگی‌ام را صرف ساختن و آبادانی و عمران و پیشرفت ایران عزیز کنم. ایران میراث تمدنی و فرهنگی و سیاسی و سرزمینی ارزشمند و گرانقدر و عزیزی است که از چند هزار سال قبل سهمی قابل توجه در برساختن تمدن و فرهنگ بشری ایفا کرده و در جای جای این سرزمین اهورایی نشانه های فراوانی از تمدن چند هزارساله ایرانیان است.» (متن خبر را اینجا بخوانید)

مهم‌ترین خبر ستاد پزشکیان در روز چهارشنبه اما دیدار محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی و محسن هاشمی رفسنجانی با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود؛ ظریف در دیدار با پزشکیان تحلیلی از وضعیت سیاست خارجی کشور و فراز و فرودهای اخیر ارائه داد و دیدگاه‌های خود را در زمینه روابط خارجی مطرح کرد.

پزشکیان نیز دیدگاه‌های خود در رابطه با دیپلماسی را بیان و تاکید کرد باید به سمت افق‌گشایی در سیاست خارجی حرکت کنیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

قرار عاشقانه پورمحمدی!

مصطفی پورمحمدی در اولین برنامه تلویزیونی‌اش با عنوان «با مردم» حاضر شد و از دیدارش با صدام گفت و یادآور شد: من با صدام به عنوان بدترین دشمن ملت ایران دیدار کردم، مذاکره کردم اما با قدرت؛ با دشمان بزرگ ایران می‌توان با قدرت مذاکره کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری که نام «دولت قرار» را برای دولت احتمالی‌اش برگزیده در تبیین این عنوان گفت: دولت قرار با مردم، دولت عهد و پیمان است، قرار، قرار دوستانه و عاشقانه است؛ از روی محبت است، قرار من آرامش، متانت، سکونت است؛ می خواهیم در همه عرصه ها با هم و در کنار هم خوب زندگی کنیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

روز گذشته خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی قرار است در تبلیغات انتخابات به عنوان مشاور در کنار پورمحمدی باشد؛ عبدالمهدی مستکین سخنگوی ستاد انتخاباتی پورمحمدی در گفت‌وگویی درباره خبر منتشر شده توضیحاتی ارائه داد و گفت که شیوه و شخصیت این نامزد و دولت او بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و گفت‌وگو و مشورت با مجریان کارآمد و چهره‌های شاخص، علمی، فرهنگی و اقتصادی است.

وعده زاکانی برای استفاده از اعضای دولت فعلی در کابینه احتمالی‌اش

علیرضا زاکانی هم از پوستر و شعار انتخاباتی‌اش رونمایی کرد؛ بنا به اعلام ستاد زاکانی با توجه به سابقه وی در مبارزه با فساد و تجربه اجرایی مناسب، شعار «پاک‌باش و خدمتگزار» را برای فعالیت‌های انتخاباتی خود برگزیده است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

عصر چهارشنبه هم‌چنین اولین برنامه تبلیغاتی زاکانی در رسانه ملی روی آنتن رفت. وی در برنامه «صف اول» از سابقه‌ مبارزه‌اش با فساد سخن گفت و خاطرنشان کرد که ده‌ها بار به دادسرا و دادگاه رفته و در پرونده‌هایی که طرف مقابلش عمدتا مسئولان کشوری بوده‌اند پیروز شده است، هم وعده داد در کابینه احتمالی‌اش از برخی اعضای دولت فعلی استفاده کند.

او در این برنامه با تأکید بر اینکه خدمتگزاری بدون پاکی نمی‌شود، گفت: هرکس می‌خواهد خدمتگزار باشد باید روی صندلی داغ بنشیند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

امروز کدام نامزدها به رسانه ملی می‌روند؟

علیرضا زاکانی عصر امروز در نخستین برنامه انتخاباتی خود در برنامه بامردم شبکه اول حاضر می شود.

سعید جلیلی نیر در اولین برنامه انتخاباتی خود در برنامه صف اول شبکه خبر حضور پیدا می‌کند.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی امشب در اولین برنامه خود در گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه‌هایش می‌پردازد.

مصطفی پورمحمدی در اولین برنامه انتخاباتی خود در شبکه سوم سیما در میزگرد سیاسی شرکت کرده است.

محمد باقر قالیباف در نخستین برنامه خود که از شبکه دوم سیما روی آنتن می رود در میزگرد فرهنگی، به پرسش های کارشناسنان پاسخ می دهد.

مسعود پزشکیان هم با حضور در شبکه یک سیما در میزگرد اقتصادی به تشریح برنامه های اقتصادی خود می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha