۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85507237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی: پیش بینی مازاد تولید گندم داریم

همدان-ایرنا- معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تمهیدات دولت سیزدهم علاوه بر خودکفایی در محصول استراتژیک گندم امسال پیش بینی می‌شود به مازاد تولید برسیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مهاجری روز چهارشنبه در ایین افتتاح ۲ طرح دامپروری در شهرستان فامنین که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد،افزود: تامین محصولات استراتژیک از جمله گندم از مولفه های امنیت در جامعه است.

معاون‌ زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات بخشی از محصولات زذاعی کشور،اظهار کرد: سال قبل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات سیب زمینی، پیاز و گوجه علاوه بر تامین نیاز داخل داشتیم.
وی با بیان اینکه در تولید شکر نیز با افزایش تولید مواجه بودیم ادامه داد: در تولید برنج نیز ۷۰۰ هزار تن بر میزان تولید کشور افزوده شد.

این مسوول گفت: تامین کالاهای اساسی کشاورزی بدون مشکل محقق شده و هیچ کمبودی در بازار نداریم.

در این مراسم ها، طرح توسعه این واحد دامی با ظرفیت ۹۰ راس و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

نژاد دام این واحد، هلشتاین و سیمینتال است و سالانه ۱۴۵ تن گوشت تولید می‌کند.

۲ طرح دامپروری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در فامنین افتتاح شد

همچنین طرح تکمیل ظرفیت دامداری گاو شیری روستای امیرآباد با استفاده از دانش فنی و بهبود مدیریت دام، با ظرفیت ۲۰۰ راس افتتاح شد.

در این واحد سالانه ۵۵۰ تن شیر تولید می‌شود، تکمیل ظرفیت این واحد با سرمایه گذاری ۶۲ میلیارد ریال همچنین اشتغالزایی ۱۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha