۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85507241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب‌هایی برای پذیرش تفاوت‌های فردی کودکان/ «یاراپری» رونمایی شد

تهران- ایرنا- مجموعه هفت جلدی کتاب های «یاراپری» تلاشی است برای کودکان تا تفاوت‌های فردی خود و دیگران را راحت‌تر بپذیرند تا عضوی موثر و ثمربخش برای خود و جامعه در راستای شکوفایی کشور ایران باشند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، جشن رونمایی و نقد و بررسی مجموعه ۷ جلدی کتاب های «یاراپری» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و برخی از نویسندگان کتاب کودک در شهر کتاب فرشته تهران برگزار شد. مجموعه هفت جلدی کتاب های «یاراپری» نوشته فرح روزی طلب و با تصویرگری محسن میرزایی منتشر شده است. مجموعه ۷ جلدی کتاب های یاراپری تلاشی است برای کودکان تا تفاوت های فردی خود و دیگران را راحت تر بپذیرند تا عضوی موثر و ثمربخش برای خود و جامعه در راستای شکوفایی کشور ایران باشند.

نویسنده مجموعه ۷ جلدی کتاب های یاراپری در مراسم رونمایی طی سخنانی با اشاره به این که، از نوجوانی به نوشتن کتاب علاقمند بودم و اولین کتابم در ۲۱ سالگی چاپ و منتشر شد گفت: از زمانی که نوشتن کتاب را آغاز کردم با کودکان سر و کار داشتم و ایده های کتابم را از آنها می گرفتم.

در این قصه ها از کودکان خواسته شده به مبانی هستی و چیزهایی که ما آنها را در ظاهر دیده نمی شود، اما وجود دارند بیشتر توجه کنند

فرح روزی‌طلب افزود: مجموعه کتاب هایی که امروز رونمایی شد در مورد اعمال و رفتار کودکان در قالب های نو ارایه شده و در هر کتاب از وجود فرشتگان بهره گرفته ام تا بتوانم در این قصه ها بچه ها را به سمت دیدن زیبایی ها سوق بدهم.

روزی طلب با بیان این که، در این قصه ها از کودکان خواسته شده به مبانی هستی و چیزهایی که ما آنها را در ظاهر دیده نمی شود، اما وجود دارند بیشتر توجه کنند، گفت: به طور مثال عشق و محبت چیزهایی است که انسان ها آن را به چشم نمی بینند، اما کاملا آن ها را حس می کنند.

وی با اشاره به این که، این کتاب ها از زمان انتشار با استقبال خوب کودکان مواجهه شده است، افزود: نکته مهمی که در این کتاب ها وجود دارد، پرداختن به مسائل عمیق دینی و فرهنگ ایرانی است که عشق و احترام به طبیعت و چیزهایی که از نیاکانمان به ما رسیده به درستی به کودکان منتقل شود.

روزی طلب در خصوص این که این کتاب ها برای چه رده سنی نوشته شده است گفت: تعدادی از این مجموعه کتاب ها برای رده های سنی ۴ - ۵ سال است که آداب و معاشرت، رعایت نوبت در صف ها، سلام کردن و مسائل در این زمینه را خیلی ساده و قابل فهم و به صورت قصه بیان شده است. بخشی دیگر از کتاب ها مربوط به کودکان ۷ - ۸ ساله است و در خصوص بچه هایی است که کم توانی جسمی دارند و رفتار آن ها به همین دلیل متفاوت از دیگر بچه ها است و بر این موضوع در کتاب ها تمرکز کردم و باز در قالب فرشته ها عرضه شده است.

وی گفت: در مجموعه این کتاب ها به کودکان یاد داده می شود که تمامی موجودات هستی چگونه در حال شکرگزاری خداوند هستند، چرا که همه این رفتارها ناشی از انجام کارها و رفتار خود انسان است.

وی در خصوص دلایل استفاده از حیوانات و حشرات در این کتاب ها خود افزود: تمامی کودکان همه دوره من و بعد از ما در باغچه منزل و حیاط خانه دوستان و آشنایان با حیوانات و حشرات ریز و درست بازی کرده اند و از آنها خاطرات خوبی دارند و من نیز با استفاده از موضوع بازیگران کتابم را از میان این حیوانات و حشرات انتخاب کردم.

کتاب‌هایی برای پذیرش تفاوت‌های فردی کودکان/ «یاراپری» رونمایی شد

همه این موارد با قصه و داستان ارایه می شود

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری طاووس نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: این موسسه در زمینه کودکان فعالیت می کند و در حال حاضر چند سری مجموعه کتاب هایی به نام های یاراپری و مهراپری منتشر کرده است. در حال حاضر یک اپلیکیشن قصه گو طاووسانه داریم که هر هفته یک سری قصه هایی در آن منتشر می شود که این قصه ها بر اساس مهارت ها و ارایه راهکارهای مختلف دسته بندی شده اند.

یکی از اهداف ما تولید محتویات با کیفیت و هدفمند برای کودکان است، چرا که کودکان امروز ایرانی واقعا به یک سری قصه ها و داستان هایی نیاز دارند

زینب میرطاووسی گفت: مهارت هایی مثل چگونگی کنترل استرس و خشم و ارایه راهکارهای آن از جمله این موضوعات است که در ذهن کودکان ماندگار می شود تا در آینده از آن ها در زندگی خود استفاده کنند. برپایی کلاس و کارگاه های مخصوصا کودکان و مسابقاتی که برای کودکان برگزای می شود تا بچه ها را با مسائل زندگی بیشتر درگیر کنیم تا در آینده به راحتی با آنها برخورد کنند.

او با تاکید بر اینکه همه این موارد با قصه و داستان ارایه می شود، گفت: در نتیجه کودکان خودشان و دنیای اطرافشان بهتر می‌شناسند و با آنها به راحتی برخورد کنند. یکی دیگر از اهداف ما تولید محتویات با کیفیت و هدفمند برای کودکان است، چرا که کودکان امروز ایرانی واقعا به یک سری قصه ها و داستان هایی نیاز دارند که از مرز و بوم خودشان باشد تا بتوانند با آن ها به راحتی ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: موسسه فرهنگی هنری طاووس به زودی یک مرکز خلاقیت هم ایجاد خواهد کرد تا کلاس ها و کارگاه های آموزشی خود را در آنجا برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha