مانور مشترک اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان مرزی آستارا از برگزاری مانور اطفای حریق با مشارکت ادارات محیط‌زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، شهرداری و گروههای مردمی در پناهگاه حیات وحش لوندویل طی روز چهارشنبه خبر داد.

محمدرضا سلامی در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر سال آتش سوزی های متعدد در منطقه حفاظت شده لوندویل و عرصه های جنگلی شهرستان اتفاق می افتد که تقریبا ۹۰ درصد توسط عوامل انسانی و ۱۰ درصد به وسیله عوامل طبیعی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مانور اطفای حریق از برنامه های استانی است افزود: برگزاری مانور اطفای حریق به منظور ایجاد آمادگی در دستگاه های اجرایی و هماهنگی در به کارگیری تجهیزاتی که در اختیار دارند برای جلوگیری و کاهش میزان مخاطرات زیست محیطی در سطح شهرستان است.

سلامی در ادامه از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست در ایام پیش رو خواست از روشن کردن آتش در طبیعت مخصوصا در مکان هایی که تراکم پوشش گیاهی بالا است به طور جدی بپرهیزند و در صورت مشاهده کوچکترین نشانه از آتش، مراتب را به ادارات مربوطه و آتش نشانی گزارش دهند.

وی همچنین با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی ملی را طی تماس با شماره تلفن ۱۵۴۰ به یگان حفاظت محیط‌ زیست اطلاع رسانی کنند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان واقع است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha