۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85507506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: اقدامات ستیزه‌جویانه‌ آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذاریم

تهران-ایرنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو گفت: «روسیه اقدامات ستیزه‌جویانه‌ آمریکا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.»

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «تاس»، «ماریا زاخارووا» اظهار داشت: «روسیه همانند همیشه در این مواقع، چنین اقدامات ستیزه‌جویانه‌ای را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.»

وزارت خزانه داری آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را در داخل و خارج این کشور اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: در حالی که رئیس جمهور بایدن و سران گروه هفت برای نشست این هفته (به وقت محلی) در ایتالیا آماده می شوند، وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال صدور تدابیر جدید گسترده‌ای است که بر اساس تعهدات گروه هفت برای تشدید فشار بر روسیه اجرا می شود.

بیش از ۳۰۰ تحریم جدید عمدتا به منظور جلوگیری از کمک افراد و شرکت‌ها در کشورهایی از جمله چین، امارات متحده عربی و ترکیه به مسکو برای دور زدن تحریم‌های غربی است. آنها همچنین موسسات مالی خارجی را تهدید می‌کنند که در صورت معامله با هر نهاد تحریم شده روسیه، تحریم خواهند شد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ با حمله مسکو آغاز شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

این در حالی است که روزنامه «گاردین» به تازگی طی گزارشی رونق اقتصادی روسیه را با وجود تحریم های غرب شگفت‌انگیز خواند و نوشت: پیش‌بینی می شود که رشد اقتصادی روسیه سریعتر از بیشتر اقتصادهای پیشرفته در جهان باشد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: از آغاز جنگ اوکراین، غرب، هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین ترین تحریم ها در جهان تبدیل کرده است. هدف اصلی تحریم های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مشتریان روسیه بوده است.

اما با گذشت دو سال از تحریم ها، اقتصاد روسیه انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی از خود نشان داده و پیش ‌بینی می‌شود که سریع‌ تر از بسیاری از اقتصادهای پیشرفته جهان رشد کند، هر چند که به اعتقاد کارشناسان این رشد اقتصادی در بلندمدت ناپایدار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha