۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85507685
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار آب منطقه ای /گردشگران  از  رودخانه های البرز فاصله بگیرند

کرج - ایرنا- مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارش تندری و احتمال طغیان رودخانه های دائمی و فصلی استان، انتظار می رود مردم محلی و گردشگران از این منابع آبی فاصله بگیرند.

"عباسعلی کیخایی" روز پنجشنبه به خبرنگارایرنا گفت: چهار رودخانه کرج، شاهرود طالقان، برغان و کردان در زمان بارش های تندری دچار طغیان شده که باخطراتی برای مردم محلی و گردشگران همراه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس تیم های حفاظت شرکت آب منطقه ای استان البرز طی امروز و ۲ روزآینده در حاشیه رودخانه کرج که در مسیر گردشگری قرار دارد استقرار یافته تا از ورود مردم به حریم و بستر این رودخانه جلوگیری کنند.

کیخایی گفت : تابلوهای هشداری نیز در حاشیه رودخانه کرج نصب شده که انتظار می رود مردم محلی و گردشگران به این هشدارها توجه جدی داشته باشند.

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز یادآور شد: ورود به بستر ۲ رودخانه کرج و شاهرود طالقان به سبب بالا بودن میزان آب ورودی آنها در ایام عادی نیز با خطر غرق شدگی همراه است.

وی ادامه داد: امسال تعدادی از گردشگران به علت بی احتیاطی پس از ورود به داخل رودخانه کرج براثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند ضمن آنکه پا گذاشتن به داخل آب ۲ رودخانه کرج و طالقان حتی در محدوده های کم عمق به دلیل وجود فروچاله ها و پایین بودن دمای آب با خطر مرگ همراه است.

کیخایی گفت : انتظار می رود گردشگران تحت هیچ شرایطی به این رودخانه ها نزدیک نشوند و از فاصله مناسب این جلوه های طبیعی را نظاره گر باشند.

اداره کل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی برای امروز و ۲ روز آینده استان بارش های تندری همراه با آذرخش و تندباد پیش بینی کرده است.

مسوولیت حفاظت از رودخانه های استان البرز بر عهده شرکت آب منطقه ای استان است.

بارش تندری در ۱۸ خردادماه سال ۱۴۰۲ سبب طغیان مسیل های منتهی به رودخانه کرج شد که ضمن مسدود کردن ۲ تونل بزرگ جاده کرج - چالوس و تخریب بخش زیادی از این جاده، هزاران متر مکعب رسوبات به داخل تونل ها و رودخانه کرج انتقال یافت.

در این حادثه که به لحاظ آسیب انسانی به خیر گذشت بیش از ۵۰ دستگاه خودرو گردشگران آسیب دیدند؛ این سیلاب سبب انسداد خروجی سد کرج شد و اختلالاتی در تامین آب شرب ساکنان استان های البرز و تهران به وجود آورد.

سرانجام با تلاش جهادی دستگاههای اجرایی ، رودخانه کرج پس از حدود یک ماه از گل ولای پاکسازی شد و بازگشایی جاده کرج - چالوس نیز ۵۰ روز زمان برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha