۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85507877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ برنامه برای دعوت شهروندان بوشهری در صرفه‌جویی مصرف آب

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این شرکت برای بزرگداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب ۲۰ برنامه شاخص را اجرایی می‌کند.

" ابوالحسن عالی " روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برنامه‌های هفته صرفه‌جویی از ۲۵ تا ۳۱ خردادماه با عناوین مختلفی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های این هفته به ترتیب با عنوان‌های " آب ارزش‌های دینی و ملی"، " خانواده، فرهنگ و مدیریت مصرف آب"، "آب، رسانه و افکار عمومی"، " پساب، صنعت و محیط زیست"، "آب، اقتصاد و بهره‌وری"، " آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی" و " آب، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری" برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب بهره‌گیری از ظرفیت آموزه‌های دینی و ملی برای تشریح سبک زندگی متناسب با الگوی مصرف آب و هماهنگی و همکاری با ائمه جمعه و جماعت در آموزش آموزه‌های دینی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

عالی ادامه داد: فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و تغییر الگوهای رفتاری، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، افزایش آگاهی عمومی در خصوص ویژگی اقلیم استان و لزوم مصرف بهینه آب، تبیین اهمیت طرح ملی جهاد آبرسانی از دیگر رویکردهای هفته بزرگداشت صرفه جویی در مصرف آب در استان بوشهر است.

وی افزود: در برنامه‌های تعریف شده همچنین تشریح هزینه‌های تامین و تصفیه آب، تشریح دشواری‌های تامین و توزیع آب، ضرورت توسعه صنایع بر مبنای استفاده از پساب به جای منابع آب شرب مورد توجه جدی قرار دارد.

عالی اظهار کرد: در این هفته حضور در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات محیطی در مراکز پرتردد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بازدید خبرنگاران از پروژه‌های طرح ملی جهاد آبرسانی، نشست خبری با خبرنگاران و تولید محتوا با مضمون صرفه جویی و انتشار گسترده در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های شرکت آبفا استان در هفته صرفه جویی در مصرف آب است.

عالی تاکید کرد: هدف اصلی و نهایی تمام این برنامه‌های تغییر در الگوی مصرف آب در بخش خانگی است که انتظار داریم مشترکان با رویکرد عبور موفق از پیک بار تابستان به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha