وزیر بهداشت: سه هزار و ۱۰۰ طرح بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح شد

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سه هزار و ۱۰۰ طرح بهداشتی در راستای تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان کشور در دولت سیزدهم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در آیین طرح‌های "یادگار ابراهیم" که در مشهد برگزار شد، افزود: در دوران ریاست جمهوری شهید خدمت، تحولات وسیعی در حوزه سلامت رقم خورد که شروع آن با همه‌گیری کرونا بود و دولت سیزدهم ظرف مدت سه ماه توانست این بیماری را کنترل کند، به طوریکه در آذر سال ۱۴۰۱ منحنی ابتلا به کرونا کاهشی شد.

وی با بیان این‌که اکنون ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور دایر است، بیان کرد: در دولت سیزدهم با افتتاح ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های کشور، نزدیک به ۱۳ درصد به کل تخت‌های بیمارستانی افزوده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، تبدیل وضعیت ۶۷ هزار نیروی انسانی، تجهیز و تامین حدود ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی ام.آر.آی و سی.تی. اسکن و دستگاه های درمان سرطان با اولویت مناطق محروم، استخدام ۲ هزار و ۸۰۰ عضو هیات علمی، عملیاتی شدن بیمه سلامت همگانی رایگان پنج دهک درآمدی نخست و رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از دیگر اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

وی افزود: تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و بیماران سخت درمان با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، ۷۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری، رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی، تولید ۹۹ درصد داروها در کشور، تامین ۴۰ درصدی تجهیزات پزشکی و اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در ۱۹۵ شهرستان کشور از دیگر اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت است.

به گزارش ایرنا، امروز همچنین بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان زاوه استان خراسان رضوی به مساحت ۲ هکتار و با زیربنای چهار هزار و ۱۰۰ متر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و سایر مسوولان کشوری و استانی به صورت و بیناری افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha