معاون وزیر علوم: دولت سیزدهم به شرکت های دانش بنیان جان دوباره بخشید

ساری - ایرنا - معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت که دولت مردمی سیزدهم با حمایت های لازم و با اتخاذ راهکار درست و اصولی به شرکت های دانش بنیان جان دوباره بخشید و موید این مطلب مهم و اساسی نیز علاوه بر افزایش اعتبارات، تسهیل گری در ایجاد و راه اندازی شرکت های متعدد در این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان صالحی روز پنجشنبه در جلسه ستاد دانش بنیان مازندران در ساری با بیان اینکه شهید جمهور به پژوهش و فناوری توجه ویژه ای داشتند و در جلسات مربوط به پژوهش و فناوری نیز حضوری فعالانه داشت، افزود:‌ رویکرد دولت مردمی سیزدهم افزایش شرکت های دانش بنیان در کشور است و برای تحقق این مهم بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مطلوب ایجاد شده در قانون در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: دولت مشوق های فراوانی را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته که به عنوان مثال می توان به معافیت این شرکت ها از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی اشاره کرد.

وی استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده برای شرکت‌های دانش‌بنیان را یک ظرفیت بزرگ در راستای حمایت دولت مردمی سیزدهم از این شرکت ها عنوان کرد و افزود: با حمایت رئیس جمهور شهیدمان، ‌ طرح‌های اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تصویب شد که در این راستا هوشمندسازی آزمون‌های سازمان سنجش و ارتقای کارآمدی سیاستگذاری جوانی جمعیت کشور در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جهش تولید مصوب سال ۱۴۰۱ ظرفیت‌های قانونی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده و باید از این ظرفیت برای کمک به این شرکت‌ها استفاده کرد.

معاون وزیر علوم: دولت سیزدهم به شرکت های دانش بنیان جان دوباره بخشید

معاون پژوهشی وزیر علوم، لازمه دستیابی به توسعه پایدار را در گروه توجه به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان از حمایت های دولتی نظر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت ۱۵ سال و همچنین اعطاء تسهیلات کم بهره (بلند مدت یا کوتاه مدت) و یا بی بهره برخوردار هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: در سند نقشه جامع علمی کشور به صراحت از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حمایت شده و از آن به عنوان راهی برای جهت دادن چرخه علم و فناوری و نوآوری به ایفای نقش موثرتر در اقتصاد نام برده شده است.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور، سیاست‌های متنوعی برای حمایت از تجاری سازی در نظر گرفته شده است که از مهمترین آنها می توان به حمایت مالی و تسهیل شکل گیری و توسعه شرکتهای کوچک و متوسط خصوصی و تعاونی که در زمینه تجاری سازی دانش و فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به ویژه تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و صادرات خدمات فنی و مهندسی است، نام برد.

مازندران دارای ۲۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان است که از این میزان ۱۳۱ شرکت دانش بنیان و بقیه فناور هستند.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha