۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85508213
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم فریب آگهی‌های جعلی استخدامی در فضای مجازی را نخورند

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در خصوص کلاهبرداری استخدام و کاریابی در فضای مجازی به مردم هشدار داد و گفت: مردم فریب آگهی‌های جعلی استخدامی در فضای مجازی را نخورند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی روز پنجشنبه اظهار کرد: از آنجایی‌ که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند، شیادان سایبری با سواستفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدام کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

وی گفت: مجرمان اینترنتی با سواستفاده از نیاز جوانان و افراد جویای کار، با ساختن صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران مجازی کرده و با ترفند فیشینگ، اقدام به کلاهبرداری از حساب بانکی آنها می‌کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان ادامه داد: همچنین سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی و عدم عودت آن، سواستفاده از مدارک هویتی، کارت و حساب بانکی دست به کلاهبرداری می‌زنند.

اسدی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند موضوع را جهت پیگیری از طریق سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان به آدرس Sajam.scpd.ir بخش "ثبت گزارش پیشگیری از جرائم و آسیب‌های فضای مجازی" ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha