پیشتازی نفت بهران در تولید روغن موتور

تهران- ایرنا- آمارها نشان می دهد شرکت نفت بهران فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته در تولید و توزیع روغن موتور رکوردشکنی کرده و سهم خود را در بازار روانکارهای خودرویی نزدیک به ۴۳ درصد رسانده است.

به گزارش ایرنا، بررسی آماری گزارش‌های فعالیت ماهانه ۴ شرکت‌های صنعت روانکار نشان می دهد میزان توزیع روغن موتور این ۴ شرکت در فروردین و اردیبهشت بیش از ۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده که در این بین شرکت نفت بهران با ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بیشترین توزیع و شرکت نفت سپاهان ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، شرکت نفت ایرانول ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، شرکت نفت پارس ۱۵ میلیون لیتر در رتبه های بعدی توزیع قرار گرفته اند.

بر اساس همین آمار، شرکت نفت بهران با ۴۲.۵ درصد پیشتاز بازار روغن موتورهای داخلی است و پس از آن شرکت نفت سپاهان با ۲۲.۶ درصد، نفت ایرانول ۱۷.۷ و نفت پارس با ۱۷.۲ در رتبه های بعدی قرار دارند.

پیشتازی نفت بهران در تولید روغن موتور

اما نفت بهران در فرودین و اردیبهشت ماه امسال رکوردهایی جدیدی نیز به دست آورده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

- رکوردشکنی مقدار فروش ماهانه: جمع فروش داخلی و صادرات در فروردین ماه ۱۴۰۳ به لحاظ مقداری ۶۳. میلیون لیتر بوده که ۲۶% بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و رکورد جدید در تاریخ شرکت نفت بهران محسوب می شود.

- رشد ۱۱ درصدی مقدار مواد مصرفی دوره: طی دوره ۲ ماهه فروردین و اردیبهشت ماه کل مقدار مواد اولیه مصرفی در واحدهای تولیدی شرکت (پالایش، بلندینگ و پرکنی) با ۱۱% رشد از ۹۸ میلیون لیتر به ۱۰۸.۸ میلیون لیتر رسیده که صرف تولید شده است.

پیشتازی نفت بهران در تولید روغن موتور

- رکوردشکنی مقدار تولید ماهانه: جمع کل تولید در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به لحاظ مقدار حدود ۶۱ میلیون لیتر بوده که ۱۶% بیش از مدت مشابه سال گذشته است و رکورد جدیدی در تاریخ نفت بهران تلقی می شود. رکورد قبلی این شرکت ۵۷.۷ میلیون لیتر و مربوط به دیماه سال گذشته بوده است.

- رکوردشکنی درآمد فروش ماهانه: ارزش فروش محصولات داخلی و صادراتی اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان بوده که ۵۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و رکوردی جدیدی برای این شرکت محسوب می شود.

- رکوردشکنی صادرات: عملکرد صادارت دوره ۲ ماهه شرکت نفت بهران به لحاظ مقداری ۶۲ میلیون لیتر و به لحاظ ارزشی ۳۲.۶ میلیون دلار بوده که به ترتیب رشد ۷۵% و ۱۲۴% را نسبت به دوره مشابه را به ثبت رسانده است.

پیشتازی نفت بهران در تولید روغن موتور

- رکوردشکنی مقدار فروش ماهانه محصولات صنعتی: مقدار فروش محصولات صنعتی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به لحاظ مقداری ۶.۶ میلیون لیتر بوده که ۵۹% بیشتر از ماه مشابه و رکوردی جدیدی در تاریخ بهران است. رکورد قبلی تولید ماهانه به میران ۶.۳ میلیون لیتر مربوط به اسفند ۱۴۰۲ بوده است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha