۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85508440
T T
۲۵ نفر

برچسب‌ها

قیمت پیشنهادی نان در کردستان تایید شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۲
کد خبر: 85508440
قیمت پیشنهادی نان در کردستان تایید شد

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: قیمت پیشنهادی افزایش نان از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان استان مورد تایید است و این افزایش بعد از طی سیکل اجرایی آن اعمال و اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی نوری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آرد و نان استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: نگاه به قیمت نان و آنالیز آن باید منطقی انجام شود.

وی با بیان اینکه قیمت پیشنهادی اتحادیه خبازان برای نان افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی است و این قیمت مورد پذیرش قرار نمی گیرد، افزود: توجیهاتی که برای افزایش نان با این درصد مطرح شده منطقی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: درصد قیمت پیشنهادی که از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان استان برای نان اعلام شده ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

نوری با بیان اینکه قیمت نان در استان های همجوار باید مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: قیمت کارشناسی منطقی از اتحادیه دریافت نکردیم و باید کارشناسی تر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: قیمت تایید شده برای افزایش نان، بعد از طی سیکل اجرایی اعمال و اطلاع رسانی می شود و این قیمت دیگر تا پایان سال تغییر نخواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: استفاده از کنجد و سیاه دانه در نانوایی ها باید با درخواست مشتریان انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه اصلاحیه قیمت نان در سال ۱۴۰۱ اعمال شد، اظهار کرد: سازمان صمت موظف به حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است به همین دلیل قیمت پیشنهادی هر دو طرف را باید در نظر بگیرد.

بختیار خلیقی بیان کرد: میانگین افزایش قیمت اتحادیه خبازی برای نان لواش یارانه نوع یک ۲۲۱ درصد، قیمت پیشنهادی سازمان حمایت از مصرف کنندگان ۳۷.۵ درصد، برای سنگک نوع یک ۲۳۰ درصد از سوی اتحادیه خبازی ها افزایش قیمت داده اند و سازمان حمایت هم ۶۴ درصد را لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: قیمت پیشنهادی اتحادیه خبازان برای نان تافتون ۵۵۱ درصد و سازمان حمایت ۶۴ درصد بوده و برای نان بربری هم اتحادیه ۱۵۶ درصد و سازمان حمایت ۳۵ درصد لحاظ کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه مردم استان همچنان معترض به کیفیت نان هستند، بیان کرد: برای افزایش کیفیت نان هم باید راهکاری اندیشید تا محصول باکیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سنندج عدم افزایش قیمت نان را غیرواقعی خواند و اظهار کرد: در سه سال اخیر نان برای مصرف کننده ثابت بوده ولی در کل ۴۰ درصد برای خبازی ها افزایش یافته و دولت در قالب طرح هدفمندی یارانه ها به حساب آنها واریز کرده است.

حسن عسکری ادامه داد: استفاده از کنجد و سیاه دانه به بهانه ای برای افزایش قیمت نان تبدیل شده است.

رئیس اتاق اصناف سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: قیمت نان در استان سه سال است تغییری نکرده است و همین باعث شده خبازی های مجبور شوند در تولید نان سنگک حرارت تنور را افزایش دهند که نان بیشتری تولید کنند تا برای آنها تاحدی صرفه اقتصادی داشته باشد.

شهاب ناصری با بیان اینکه برخی از نانوایی ها هم مجبور می شوند آرد بفروشند یا وزن چانه را کم کنند، گفت: قیمتی داده شود که هم کیفیت نان افزایش یابد و هم وضعیت درآمد نانوایی ها پاسخگوی هزینه های آنها را داشته باشد.

وی ادامه داد: این تعهد را تا پایان سال هم از لحاظ افزایش کیفیت نان و هم عدم تخلف واحدهای خبازی می دهیم اگر با قیمت نان پیشنهادی سازمان حمایت موافقت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha