۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85551443
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

قیمت نان در کردستان افزایش یافت+جدول

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبر: 85551443
قیمت نان در کردستان افزایش یافت+جدول

سنندج- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت نان در این استان ۲۵ درصد افزایش یافت و این تغییر نرخ در خبازی‌ها به اجرا درآمده است.

فرزاد سردارزاده روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از درخواست‌های مکرر اتحادیه خبازان مبنی بر افزایش قیمت نان، بررسی و آنالیز قیمت نان براساس دستور و اعلام استانداری در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر مبنای اسناد و مدارکی که اتحادیه در اختیار این اداره‌کل قرار داد راستی آزمایی ها و کارهای کارشناسی در رابطه با آن انجام و سپس افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان مصوب شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: قیمت نان پیشنهادی از سوی اتحادیه متناسب با وضعیت استان نبود لذا کارشناسان اداره‌کل صمت با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و همچنین حمایت از خبازان، قیمت مطلوبی را تعیین کردندکه این نرخ در جلسه ای با حضور مسئولان استانی مصوب شد.

سردارزاده اعلام کرد: قیمت نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۱۶۰ گرم و نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۱۴۰ گرم از چهار هزار ریال به پنج هزار ریال افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: قیمت سنگک سنتی یارانه ای نوع یک با وزن چانه ۶۲۵ گرم از ۱۷ هزار ریال به ۲۱ هزار ریال و سنگک سنتی یارانه ای نوع ۲ با وزن چانه ۶۲۵ گرم از۲۰ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال افزایش یافت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: قیمت سنگک ماشینی یارانه نوع یک(کیلویی فروشی) از ۳۸ هزار و ۳۰۰ ریال به ۴۷ هزار و ۵۰۰ و نان سنگک ماشینی یارانه ای نوع ۲ از ۴۴ هزار ریال به ۵۵ هزار ریال رسید.

سردارزاده اضافه کرد: نان تافتون سنتی یارانه ای نوع یک با وزن چانه ۲۵۰ گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و ۷۵۰، نان تافتون ماشینی یارانه ای نوع ۲ با وزن چانه ۲۸۰ گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و ۷۵۰ریال و نان بربری یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۴ هزار ریال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: قیمت نان بربری یارانه نوع ۲ بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۵ هزار ریال به ۱۸ هزار و ۷۵۰ ریال رسید.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: قیمت های نان اعلام شده از چهارم مرداد سال جاری در دستگاه پوز موجود در نانوایی ها ثبت شده و هیچ کدام از خبازان نمی توانند بیشتر از این قیمت را از مردم دریافت کنند.

سردارزاده بر توجه و دقت مردم به قیمت نان دریافت شده از سوی خبازان تاکید کرد و گفت: قیمت هر نایلون هم پنج هزار ریال در این دستگاه ثبت شده و شهروندان هوشیار باشند بیش از این مبلغ از آنها دریافت نشود و در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس یا به ادارات صمت در شهرستان های استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: قیمت هر کلانه (نان سنتی در استان) با روغن ۱۰۰ هزار ریال و بدون روغن ۸۰ هزار ریال مصوب شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: قیمت نان سنگک و بربری آزادپز هم حدود یک ماه پیش به ترتیب ۱۰۰ هزار ریال و ۷۰ هزار ریال مصوب و اجرایی شد.

نوع نان وزن چانه (گرم) قیمت گذشته(ریال) قیمت جدید(ریال)
لواش ماشینی یارانه‌ای نوع یک ۱۶۰ ۴۰۰۰ ۵۰۰۰
لواش ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ ۱۴۰ ۴۰۰۰ ۵۰۰۰
سنگک سنتی یارانه نوع یک ۶۲۵ ۱۷۰۰۰ ۲۱۰۰۰
سنگگ سنتی یارانه نوع ۲ ۶۲۵ ۲۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰
سنگک ماشینی کیلو فروشی یارانه‌ای نوع یک یک کیلو ۳۸۳۰۰ ۴۷۵۰۰
سنگک ماشینی کیلوفروشی یارانه‌ای نوع۲ یک کیلو ۴۴۰۰۰ ۵۵۰۰۰
نان تافتون سنتی یارانه‌ای نوع یک ۲۵۰ گرم ۷۰۰۰ ۸۷۵۰
نان تافتون ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ ۲۸۰ ۷۰۰۰ ۸۷۵۰
نان بربری یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد ۴۵۰ ۱۴۰۰۰ ۱۷۵۰۰
نان بربری یارانه نوع۲ بدون کنجد ۴۵۰ ۱۵۰۰۰ ۱۸۷۵۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha