تعداد مراکز رشد و فناوری حوزه سلامت، در دولت سیزدهم حدود ۲۲ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم با نگاه ویژه شهید جمهور به حوزه سلامت یک اکوسیستم فناوری در کشور ایجاد شد به گونه‌ای که ۲۵ مرکز رشد فناوری سلامت در نقاط مختلف کشور فعال گشت که این تعداد نسبت به دولت قبل ۲۱.۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، یونس پناهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد افزود: همچنین در دولت سیزدهم پنج پارک علم و فناوری سلامت در کشور ایجاد شد و پارک‌های فعال در این حوزه به ۱۵ مورد رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر این تدوین شتاب دهنده‌ها نیز در دولت مردمی رقم خورد و با اضافه شدن ۸۲۶ اختراع جدید شاهد رشد ۴۲ درصدی در این حوزه بودیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی میزان محصولات تجاری سازی شده از ۵۳۲ محصول به ۷۴۰ مورد در دولت سیزدهم بیان کرد: همچنین در دولت مردمی میزان محصولات حوزه سلامت با رشد ۹۵ درصدی از ۲ هزار و ۱۳۸ محصول در ابتدای دولت پبه چهار هزار و ۷۳ محصول در ایام پایانی این دولت رسیده است.

پناهی افزود: همچنین در دولت مردمی در حوزه تولید علم، رشد ۴۲ درصدی در این بخش توسط اعضای هیأت‌ علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت و به ازای هر عضو هیأت علمی ۱.۳۴ مورد تولید علم انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ دانشمند یک درصدی در میان هیأت علمی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم، ادامه داد: ۴۷ درصد از مجموع دانشمندان کشور مرتبط با حوزه سلامت و بالاترین گروه آن مرتبط با حوزه دارو هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در طول سه سال اخیر ورود خوبی در رتبه بندی های بین‌المللی تایمز و گایدن داشتند و از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و تبریز رشد خوبی در این حوزه شاهد بودیم؛ ما دانشگاه‌ها را به یک دانشگاه مسئله محور تبدیل کردیم و در ادامه نیز به ‌دنبال رسیدن به نسل‌های سه و چهار آن هستیم.

وی با بیان اینکه مشهد جایگاه قابل قبولی در حوزه علم و فناوری دارد، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک دانشگاه نسل سه جزء دانشگاه‌های برتر بوده و هر ساله در جشنواره رازی نماینده این دانشگاه را در میان برگزیدگان داریم.

پناهی با ذکر این نکته که در دولت سیزدهم از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی برای حل مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه سلامت استفاده شد، تأکید کرد: همچنین از ظرفیت هیأت علمی‌ها و نخبگان دانشگاهی به‌طور ویژه و از ظرفیت‌های ویژه هر دانشگاه و دانشکده نیز به‌طور خاص استفاده شد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم موضوع عدالت در سلامت به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفت تا همه محققان به منابع موردنیاز دسترسی داشته باشند و بتوانند در موضوع علم و فناوری نقش آفرین باشند.

به گزارش ایرنا، هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ۲۳ خرداد ماه آغاز شد و به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha