جلیلی: شهید رئیسی با صداقت به مردم خدمت کرد؛ نباید متوقف شویم

اراک - ایرنا - نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه شهید رئیسی انجام داد، خدمت همراه با صداقت بود. به شما مردم وعده‌هایی داد که صادقانه با همه توان آنها را دنبال کرد و سپس در راه ایفای نقش برای تحقق همین وعده‌ها، تمام وجود خود را فدا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز پس از سفر به قم، در سومین سفر استانی خود به استان مرکزی سفر کرد، در جمع کارگران شرکت هپکو و آذراب که از ساعاتی پیش به انتظار وی نشسته بودند حاضر شد و پای دردِ دل آنان نشست.

گفتنی است، سعید جلیلی در بدو ورود به کارخانه هپکو بر مزار شهدای گمنام هپکو حاضر شد و به محضر این شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

کارگران خطاب به جلیلی: شهید رئیسی و شما در روزهای سخت پشتیبان ما بودید

جلیلی: شهید رئیسی با صداقت به مردم خدمت کرد؛ نباید متوقف شویم

کارگران در دیداری بی‌پرده به گفت‌وگو با سعید جلیلی نشستند و دغدغه‌ها، نظرات و ایده‌های خود را بیان کردند. یکی از کارگران در این دیدار صمیمی گفت: از شما می‌خواهیم در صورت موفقیت در انتخابات از واردات ماشین آلات راهسازی جلوگیری کنید.

کارگری دیگر خطاب به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در روزهای سخت شما و شهید رئیسی به هپکو کمک‌ کردید و پشتیبان ما بودید. برخی فکر می‌کنند ما سیاسی هستیم ولی اینگونه نیست، ما سیاسی نیستم و از صمیم قلب شما را دوست داریم، می دانیم شما همیشه پشتیبان ما هستید زیرا یک انسان ولایتمدار و فداکار هستید.

دیگری ادامه داد: هپکو به جایی رسیده بود که توان پرداخت حقوق را نداشت خواستم خودم را پل شهید بختیاری پایین بیندازم که شهید رئیسی ما را نجات داد. از شما انتظار داریم راه شهید رئیسی را ادامه دهید و ما را حمایت کنید.

دانشگاه ها باید به مرکزنوآوری تبدیل شوند

سعید جلیلی پس از دیدار با کارگران با حضور در مصلی اراک تصریح کرد: هر دانشگاه باید به یک‌ مرکز نوآوری و ارتقا تبدیل شود و برای این برنامه ریزی دقیق داریم.

وی با بیان اینکه نباید روند شکل گرفته در دولت شهید رئیسی متوقف شود، افزود: امکان تولید بسیاری از کالاهای وارداتی، در کشور و حتی استان مرکزی وجود دارد.

شهید رئیسی با صداقت به مردم خدمت کرد؛ نباید متوقف شویم

جلیلی با طرح یک پرسش به سخنان خود ادامه داد و تاکید کرد: رئیسی چه کرد که در این وقت شب کارگران و خانواده‌های هپکو جمع شوند و اینگونه با عظمت از او یاد کنند.

وی ادامه داد: آنچه شهید رئیسی انجام داد، خدمت همراه با صداقت بود. به شما مردم وعده‌هایی داد که صادقانه با همه توان آنها را دنبال کرد و سپس در راه ایفای نقش برای تحقق همین وعده‌ها، تمام وجود خود را فدا کرد.

شهید رئیسی کشور را معطل توافق‌ها و کنوانسیون‌ها نکرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بزنگاه تاریخی هستیم؛ نیروی جوان، تحصیلکرده و متخصصی داریم که آماده کار است.

وی افزود: اگر ۱۰ پالایشگاه همانند ستاره خلیج فارس داشته باشیم، نه تنها نیازی به فروش نفت نداریم بلکه نفت منطقه را می‌خریم و علاوه بر ارزآوری، هزاران شغل برای جوانان این مرز و بوم ایجاد می‌کنیم.

جلیلی ادامه داد: کدام مسیر را می‌خواهیم انتخاب کنیم؟ اینکه بگویند اصلا نیازی به پالایشگاه نداریم. الان فلان توافق اتفاق نیفتد، اگر فلان کنوانسیون اجرا نشود، نمی‌توانیم به مسیر ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی نشان داد که کشور می‌تواند با قدرت پیش برود، اذعان داشت: رئیس‌جمهور شهید، کشور را معطل توافق‌ها و کنوانسیون‌ها نکرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از دیدار با کارگران هپکو و آذراب با حضور در جمع پرشور مردم اراک در مصلی بیت‌المقدس به ایراد سخنرانی پرداخت.

جلیلی: شهید رئیسی با صداقت به مردم خدمت کرد؛ نباید متوقف شویم

سعید جلیلی پنجشنبه شب در جمع مردم اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر افزود: خداراشکر می‌گویم که توفیق پیدا کردم امشب در این استان عزیز و مکان مقدس در جمع شما عزیزان حضور پیدا کنم، در ابتدا تسلیت عرض می‌کنم شهادت امام باقر(ع) را و از خداوند متعال می‌خواهیم که این توفیق را دهد که رهرو قرآن و اهل بیت (ع) باشیم و آموزه‌های دینی، نبوی، علوی، فاطمی و باقری و همه ائمه را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: استان اراک برای مردم ما یک استان پرافتخار است، بزرگترین افتخار قرن ما، ملت ما و بلکه امت اسلامی این است که امام بزرگوار از این استان بود، پدران و مادرانی در این استان وجود داشته و دارند که بزرگانی مانند امام را تقدیم اسلام کردند و به جامعه جهانی ارایه دادند.

استان مرکزی خواستگاه بزرگانی همچون امیرکبیر است

جلیلی: شهید رئیسی با صداقت به مردم خدمت کرد؛ نباید متوقف شویم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: استان اراک استانی است که وقتی تاریخ را می‌خوانیم به شخصیتی مثل امیرکبیر افتخار می کنیم بسیار ارزشمند است، از این استان است، وقتی از رشادت‌ها، از پاکدستی و انضباط مالی یکی از الگوهای ما امیرکبیر است که متعلق به این استان است، وقتی صحبت می‌کنیم از اینکه می‌توان پیشرفت کرد و موفقیت‌های بزرگ به دست آورد، یک شاهد بزرگ آن جناب امیرکبیر بود، کل دوره فعالیت امیرکبیر کمتر از سه سال بود و نشان داد در کمتر از سه سال می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

جلیلی گفت: استان مرکزی چنین استانی است، خاستگاه بسیاری از مراجع، دانشمندان و بزرگانی مانند امیرکبیر بوده است و این برای ما موجب افتخار است.

صحبت از انتخاب یک فرد نیست، صحبت از انتخاب یک مسیر است

وی افزود: امشب در این جلسه و در این دیروقت می خواهیم گفت و گویی داشته باشیم، موضوع صحبت چیست، چرا جمع شدیم، صحبت از یک انتخاب است، انتخابی که قبل از اینکه درباره یک فرد باشد، درباره یک مسیر است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم استان مرکزی کار بزرگ و حرکت بزرگ انجام داده است، بیان داشت: یک حرکت ارزنده چه کارهایی که بزرگان شما در طول تاریخ تاکنون و یک حرکت ارزنده دیگر داشتند، وقتی شهید رئیسی عزیز آمد آن استقبال شما را دید، حرکت‌های ارزنده شما را دید و کارخانه شما را دید یک قول داد و حرکتی کرد.

وی افزود: امروز صحبت از یک انتخاب است و مثال خود را از هپکو شروع می‌کنم، در ۱۰ یا ۱۱ سال گذشته اگر صحبت از یک مسیر می‌کنیم، یکی از تلخ ترین خاطرات من روزی بود که عزیزانی از کارگران هپکو در تهران  آمدند خدمتشان بودیم  و شروع کردند از بیان کردن آنچه در هپکو می گذشت، بحثشان این بود که در سال ۱۳۸۶ تولیدات آنها  یک‌هزار و ۸۰۰ ماشین آلات سنگین راهداری بوده الان تولید و بیان می‌کردند که تولید آنها به صفر رسیده است، کارگران چند ماه حقوق نگرفته‌اند، عوارضی و طلاق‌هایی که شکل گرفته بود، اقدامات خودکشی از شدت فشار، اما خاطرات شیرین این است که یک ساعت قبل در زمان حضور در هپکو همان عزیزان را دیدم که با خوشحالی می‌گفتند امروز آرامش و آسایش دارند و همه را مدیون در حرکت‌های  اصلاحی و بویژه شهید رئیسی می دانستند، این همان عظمت کار است.
جلیلی گفت: ما امروز در یک نقطه مهم برای یک انتخاب هستیم، یک مسیری آن است که هشت سال به مردم گفته شود اگر ما بیاییم با فلان کار و فلان مسیری که در روابط خارجه دنبال می‌کنیم، همه مشکلات شما حل می‌شود، نتیجه چه شد؟ دلار ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی که تحویل گرفتند ۱۰ برابر شد و  تحریم‌هایی که می‌گفتند از این مسیر حل می‌کنند، ۸۰۰ تا به آن اضافه شد در همان دوران.

وی عنوان کرد: شهید رئیسی عظمتش در آن بود که این ریل را تغییر داد، با دنیا روابط داشت، اما روابط را در ۲ یا سه کشور خلاصه نکرد، می‌گفت باید با همه دنیا روابط داشت، دنیا ۲۰۰ کشور حداقل دارد، تعامل سازنده و گسترده باید با جهان داست، نتیجه حرکتش چه شد،همان کسانیکه زمانی می‌گفتند ما بیشتر از  ۲۰۰ هزار بشکه نفت  نمی توانیم بفروشیم و باید فلان امتیاز را بدهیم، شهید رئیسی آمد و در سه سال نشان داد که مشکلی برای  فروش نفت نداریم و نشان داد می‌شود یک و نیم میلیون بشکه نفت فروخت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شما دیدید در ۱۰ روز گذشته وزیر خارجه آمریکا  رفت در درون سنا سوال کردن ایران قرار بود نتواند یک بشکه نفت بفرشد و نماینده آنها گفت الان ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشد و وزیر خارجه گفت، بله آنها توانستند بر ما فائق آیند و تحریم‌ها را دور بزنند وصوت و تصویر آن را همه دیدند.

جلیلی بیان کرد: همین‌هایی که یک زمان ملت ما را در  تهدید می کردند که ما راهبرد فشار حداکثری را علیه شما را به  کار می‌گیریم، با تغییر ریلی که صورت گرفت با  انتخابی که مردم کردید، چه شد نتیجه آن، نتیجه آن شد که همان‌هایی که می‌گفتند،راهبرد فشار حداکثری، رسما اعلام کردند راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است و این ادعای ما نیست، عین اظهارات آنها است.

وی گفت: ما امروز در یک نقطه تاریخی هستیم، کدام ریل را می خواهیم ادامه دهیم، کدام مسیر را می خواهیم دنبال کنیم، باید بدانیم الان  در چه نقطه‌ای هستیم.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: امروز ۲ روند تحولات به ما چه می آموزد، یکی روند تحولات جهانی، امروز نه ادعای ما، عین اظهارات کسانی است که نه تنها با دوست نیستند، بلکه اعلام دشمنی می‌کنند،روند تحولات جهانی به گونه‌ای پیش رفته که قدرت ایران که پشتوانه او که خدا و ملت ایران است، ارتقا پیدا کرده وایرانامروز یک عنصر تاثیرگذار نه تنها در  معادلات منطقه بلکه در معادلات جهانی است.


جلیلی تصریح کرد:امروز فرصت‌های فراوانی برای کشور ما و ملت ما در عرصه منطقه و جهان و در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی،  سیاسی و فرهنگی ایجاد شده، یک موقعیت کم نظیر و برخی از این فرصت‌ها به تعبیر مقام رهبری عین فرمایشات رهبری است و برخی از انها هر ۱۰۰ سال یکبار پیش می اید و امروز این فرصت فراهم شده است.

وی گفت: در درون کشور فرصت‌های فراوان داریم، فرصت‌های بسیار، خداوند اگر به برخی کشورها موهبت‌هایی داده، به یکی دریا، به یکی جنگل، یکی نفت، یکی گاز، یکی مهدن، یکی گردشگری یا چیز دیگر داده، شما می بینید امروز فرصت ارژشمندی است که خداوند همه مواهب را به ملت ما داده، و از این مهمتر در کنار همه این مواهب، یک فرصت بزرگ نیروی انسانی جوان، تحصبل کرده و متخصص داریم.
وی گفت: اگر نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یک شعاری مطرح می‌کند، چند کلمه است که مردم خوششان بیاد اما یک وقت آن شعار یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت باید تابلوی تمام برنامه‌ای که می‌خواهد در چهار سال آینده اجرا کند، باید باشد و باید سرمشق آنچه در چهار سال آینده قرار است صورت گیرد به مردم معرفی کند که هم شرمش  او باشد که بالای سرش باشد و  هم مردم به اومتذکر شوند و این شعار باید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha