عصبانیت اندیشکده آمریکایی از موفقیت اخیر انصارالله یمن

تهران- ایرنا- اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌ها» ناراحتی خود از موفقیت انصارالله در دستگیری جاسوسان آمریکا در یمن را با تکرار ادعاهای قبلی نشان داد و مدعی شد این افراد کارکنان سازمان ملل متحد بودند.

به گزارش ایرنا، اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» با اشاره به موفقیت اخیر از سوی انصارالله یمن آورده است گروه مسلح حوثی یمن که مورد حمایت ایران است در تاریخ ۱۰ ژوئن اعلام کرد اعضای یک «شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل» را در این کشور شناسایی و دستگیر کرده است.

در این زمینه سرلشکر «عبدالحکیم الخیوانی» رئیس اطلاعات انصارالله عنوان داشت که این شبکه در ابتدا در خارج از سفارت ایالات متحده در صنعا، پایتخت این کشور فعالیت می کرد. وی اضافه کرد که پس از تصرف صنعا توسط این گروه و بسته شدن سفارت آمریکا در سال ۲۰۱۵، این شبکه جاسوسی به اقدامات خرابکارانه خود تحت پوشش سازمان‌های بین‌ المللی و حتی تحت عنوان اقدامات سازمان ملل متحد ادامه داد.

عصبانیت اندیشکده آمریکایی از موفقیت اخیر انصارالله یمن

طبق گزارش این اتاق فکر آمریکایی، اگرچه انصارالله یمن هنوز نگفته است که چند نفر دستگیر شده اند، با این حال فیلم‌هایی را منتشر کرده است که در آن به اعترافات ۱۰ شهروند یمنی اشاره شده است.

«احمد شراوی» تحلیلگر بنیاد دفاع از دموکراسی ها معتقد است: اقدامات حوثی‌های مورد حمایت ایران نه تنها جنبه خارجی دارد و با هدف قراردادن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ اجرا می‌شود، بلکه ابعاد داخلی هم پیدا کرده و مخالفان در خاک این کشور را هم در برمی‌گیرد.

این کارشناس مدعی شد که اعلام کشف یک شبکه جاسوسی آمریکایی - اسرائیلی از سوی حوثی ها تاکتیک این گروه با هدف کنترل تحولات و شرایط در داخل یمن است.

«جاناتان سایه» دیگر کارشناس این موسسه نیز با تکرار اتهامات غربی‌ها علیه انصارالله و ایران اذعان دارد که کنترل شدید امور از سوی این گروه، با هدف تقویت محور مقاومت صورت می گیرد. وی مدعی شد: تا زمانی که جمهوری اسلامی با پیامدهای سیاست‌های منطقه‌ای خود روبرو نشود، با تقویت گروه‌های نزدیک به خود و دست زدن به اقدامات غیرقانونی (از نظر غرب) موجب بی‌ثبات کردن خاورمیانه می‌شود.

گزارش این اندیشکده دستگیری‌های ۱۰ ژوئن را که چند روز پس از بازداشت حدود ۱۵ کارمند یمنی سازمان ملل و دیگر آژانس‌های بین‌المللی توسط انصار الله انجام شد را به هم مرتبط عنوان کرده است. در میان این دستگیر شدگان ۹ کارمند نهادهای وابسته به سازمان ملل و سه نفر از گروه حمایت از دموکراسی که توسط «موسسه ملی دموکراتیک» ایالات متحده حمایت مالی می شود، حضور داشتند. همچنین سه کارمند از یک گروه حقوق بشر محلی نیز در این رابطه بازداشت شدند.

گزارش این اندیشکده تصریح دارد انصارالله با ورود به منازل و دفاتر بازداشت شدگان به اسناد و مدارک دست پیدا کرد و گوشی ها و رایانه های آن‌ها را نیز ضبط کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) هم به نقل از مقامات منطقه ای اعلام کرد که کارکنان سازمان ملل بازداشت شده از شهروندان یمنی هستند که برای «آژانس حقوق بشر سازمان ملل متحد» و برنامه توسعه آن یعنی «برنامه جهانی غذا» کار می کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha