۶۰۰ سند تگ برگ اراضی کشاورزی در مهرستان سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان - ایرنا - رئیس ثبت اسناد و املاک سیب و سوران و مهرستان در جنوب شهرق سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰۰ سند تک برگ اراضی کشاورزی در این شهرستان صادر شده است.

ادریس جهاندیده روز دوشنبهدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جهت تحقق کامل سیاست های کلان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با تکیه بر دقت و سرعت در اجرای حدنگاری اراضی زراعی این اسناد صادر شد.
وی افزود: صدور اسناد مالکیت مزروعی در واحد ثبتی سیب و سوران در سالجاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۸۷ درصدی و تحقق حدنگاری در ابتدای سالجاری ۲۰ درصد بوده است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک سیب و سوران با اشاره به اهمیت صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی تصریح کرد: ثبت و صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی باعث رسمی شدن مالکیت زارعان و شناسایی حدود اراضی هر کشاورز می‌شود و می‌تواند جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است با فرهنگ‌سازی به ترغیب کشاورزان برای اخذ سند برای اراضی خود اهتمام داشته باشیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت بالای دهیاران و بخشداران که به صورت دائم در حال تبادل با روستاییان هستند استفاده کرد تا کشاورزان برای اخذ سند مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha