۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85508927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه برازجان : حضور حداکثری در انتخابات اولویت نظام مردم سالاری دینی است

بوشهر- امام جمعه برازجان گفت: مشارکت حداکثری و همه‌جانبه در صحنه انتخابات به عنوان اولویت نظام مردم سالاری دینی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حجت‌الاسلام حسن مصلح» در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: اینکه چه کسی انتخاب می‌شود به طور قطع بسیار مهم است اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

وی بیان کرد: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: از برکات این مشارکت می‌توان به اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقای ثبات سیاسی، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام، افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها و تقویت قدرت نرم ایران در منطقه و جهان است.

وی عنوان کرد: از معیارهای انتخاب کاندیداهای اصلح می‌توان به تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خط امام، تقدم مصالح انقلاب و کشور بر مسائل شخصی یا گروهی، نترس در مقابل دشمن و نداشتن گرایش به دشمن، برخورداری از روحیه، نشاط، امید، قوّت و روحیه انقلابی اشاره کرد.

مصلح ادامه داد: منتخب مردم باید دارای صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید طرفدار مستضعفین و قشر ضعیف بوده و دارای روحیه و گرایش درونی به حل مسائل و مشکلات قشر محرومان جامعه را داشته باشد.

مصلح بیان کرد: داشتن درک و فهم سیاسی، تخصص، تجربه و کارآمدی، شناخت مسائل داخلی و خارجی و توطئه‌های دشمن، مبارزه عملی با فساد، شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان و داشتن قصد خدمت از دیگر ویژگی‌ها است.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: فردی که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی و روحیه حل مسائل از طریق راه حل صحیح، راه حل مستقل، راه حل برخاسته از شرایط خاص این ملت و این کشور و راه حل ارائه شده از سوی اسلام باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha