هزار میلیارد ریال اعتبار برای افزایش سامانه‌های هوشمند در جاده‌های کرمانشاه اختصاص یافت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام اینکه افزایش تعداد سامانه‌های هوشمند جاده‌های استان از ۱۹۱ کنونی به ۳۱۰ مورد در دستور کار قرار گرفت، گفت: برای این افزایش ۶۰ درصدی یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سیدشهرام کهریزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدید انجام شده از محورهای مواصلاتی استان به همراه فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از محورهای مواصلاتی استان افزود: کرمانشاه به عنوان استان پیشرو در هوشمندسازی راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با ابراز امیدواری از راه‌اندازی این تعداد سامانه تا پایان سال گفت: هوشمندسازی راه‌ها سبب ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و تسهیل و تسریع در حمل و نقل ناوگان مسافری و باری می‌شود.

کهریزی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق دارد گفت: خوشبختانه نگاه اربعینی به جاده‌ها و پذیرش گردشگران ورودی و خارجی مدنظر است و امید داریم با برنامه‌های انجام شده استان کرمانشاه را به عنوان هاب منطقه غرب کشور در زمینه هوشمندسازی معرفی کنیم. ️

وی با ابراز امیدواری از پایش تصویری پایانه مرزی خسروی در اربعین امسال افزود: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش ۲ برابری زائران اربعین انجام شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه وجود دارد که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد است و براساس اعلام پلیس راهور به ازای هر سه نفر در این استان یک دستگاه خودرو موجود است.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین از چند سال قبل به محل تردد زائران عتبات عالیات و اربعین تبدیل شده و سال گذشته از این مرز حدود یک میلیون نفر تردد کردند و پیش بینی مسوولان برای امسال حضور حدود ۲ میلیون زائر از این مرز است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha