رییس سازمان مدیریت یزد از افزایش پنج برابری اعتبارات استان در دولت سیزدهم خبر داد

یزد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات استان از ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال به ۱۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال بودیم.

به گزارش شنبه روابط عمومی این سازمان، "مجید دهقانی‌زاده" با اشاره به اینکه استان یزد در دولت سیزدهم کاملا برنامه محور بود، گفت: یکی از نقاط قوت دولت در استان یزد، اقدام کم نظیر تدوین برنامه‌های اجرایی مورد نیاز استان در طول دوره پنج ساله بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه سند یزدنوین، یزدنوآور و یزد بهره ور از مهمترین برنامه‌هایی است که در استان یزد تدارک دیده شده است، افزود: همچنین برنامه تحقق مالیاتی استان برای پیشگیری و فرار مالیاتی و برنامه تحولی فرهنگی استان و ده‌ها برنامه دیگر نیز در جریان هم‌اندیشی نخبگانی و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار دارد.

دهقانی‌زاده تاکید کرد: برنامه‌های یاد شده با مشارکت حداکثری نخبگان و جامعه ذینفعان و ذی‌نفوذان تهیه و تدوین شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: توسعه منابع انسانی در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان را داشتیم و ۱۷ آزمون اختصاصی و مشترک با هفت هزار نفر سهمیه را برگزار کردیم و همچنین ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از ایثارگران هم تبدیل وضعیت شدند.

دهقانی‌زاده با تاکید براینکه تجهیز منابع و اعتبارات نیز از نقاط قوت دولت سیزدهم بوده است، بیان داشت: در این دوره شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات استانی بودیم به گونه‌ای که اعتبارات از ۲۴۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که عمدتا نیز به صورت نقدی بوده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به بازگشت حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاصی از محل معادن به استان، گفت: در حوزه عوارض ارزش افزوده توزیعی هم تقریبا افزایش ۹ برابری ارزش افزوده وصولی داشتیم که در سال ۱۳۹۹، ۳۳۸ میلیارد تومان بود ولی در سال گذشته به سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسید.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: این وصولی‌ها بین شهرداری و دهیاری‌ها توزیع و در طرح‌های عمرانی مورد نیاز مردم توزیع می‌شود که نتیجه آن بهره‌برداری از ده‌ها طرح نیمه تمام عمرانی در سراسر استان نظیر ساخت بیش از ۵۰ مدرسه و افتتاح ده‌ها واحد در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل صدها کیلومتر راه و بزرگراه و ده‌ها طرح فرهنگی بوده است.

وی رشد اقتصادی استان را بالای ۶ درصد توصیف کرد و گفت: تورم نسبت به آغاز دولت کاهش یافته است به گونه‌ای که شاخص سالانه در شهریورماه ۱۴۰۰، ۴۵.۹ بود که به ۴۳.۶ درصد افت کرده و نقطه به نقطه ۴۵ درصد بود که هم اکنون ۲۹ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد که تورم و مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی استمرار این مسیر می‌تواند ما را به نقطه مطلوب رسانده و سفره مردم بار دیگر بزرگتر شده و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

دهقانی‌زاده درباره نرخ بیکاری استان هم خاطرنشان ساخت: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ در سال ۹۹ به هفت درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و تعداد بیکاران نیز از ۴۴ هزار نفر به کمتر از ۲۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیکاری دانش‌اموختگان و بانوان از نقاط ضعف در بازار کار ما به شمار آمده که کارهای بزرگی شده و امیدواریم با افتتاح طرح‌ها شاهد کاهش بیکاری این دو قشر باشیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پیگیری و تحقق سفرهای استانی رییس جمهور را از دیگر دستاوردهای استان برشمرد و گفت: از هفت هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان دور اول سفر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده و از چهار هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان دور دوم سفر هم هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

دهقانی‌زاده تاکید کرد که تا پایان سال ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات سفر به استان پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha