۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85509466
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمان بازگشت نخستین کاروان زائران تمتع استان سمنان اعلام شد

سمنان - ایرنا - جانشین مدیریت حج و زیارت سمنان گفت: نخستین کاروان اعزامی این استان به حج تمتع از شاهرود بود و این کاروان هفته نخست تیرماه به میهن بازمی‌گردد.

کامران شهباز روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و ۱۳۰ نفر از سمنان برای شرکت در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ و برخورداری از معنویت سرزمین وحی به خانه خدا اعزام شدند که از این تعداد ۵۶ درصد زائران حج تمتع از این استان را بانوان و ۴۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

جانشین مدیریت حج و زیارت سمنان بیان کرد: فقط ۲ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع از استان را افراد دارای بیش از ۸۰ سال سن تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: حال عمومی همه زائران حج تمتع سمنان مناسب است و نگرانی وجود ندارد، اما با توجه به فصل گرم سال دمای هوا در مکه بالاست و به حجاج برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه‌های لازم اعلام می‌شود.

زمان بازگشت نخستین کاروان زائران تمتع استان سمنان اعلام شد

به گفته وی، نخستین کاروان زائران حج تمتع استان سمنان در بیست و پنجم اردیبهشت و آخرین کاروان در بیست و یک خرداد ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام شدند.

جانشین مدیریت حج و زیارت سمنان گفت: زائران خانه خدا از این استان در قالب ۹ کاروان شامل هفت کاروان به صورت «مدینه‌قبل» و ۲ کاروان به صورت «مدینه‌بعد» از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به حج تمتع ۱۴۰۳ مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائرانی که عازم مدینه منوره می‌شوند تا پس از زیارت حرم پیامبر اکرم(ص) و بقیع رهسپار مکه مکرمه شوند، «مدینه‌قبل» و زائرانی که پس از زیارت مکه به مدینه می‌رود «مدینه‌بعد» می‌گویند.

۲۱ دفتر حج و زیارت در استان بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعالیت دارد.

یکهزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان برای حضور در حج تمتع ۱۴۰۲ در قالب هشت کاروان ثبت نام شده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha