استاندار خراسان جنوبی: دستگاه‌های اجرایی سفر اربعین را تسهیل کنند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: فرصت معنوی پیاده‌روی اربعین توسط مردم فراهم شده که باید دستگاه‌های اجرایی با استفاده از این فرصت، نسبت به تسهیل سفر برای زائران عتبات عالیات بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در دومین جلسه ستاد اربعین خراسان جنوبی در سال جاری افزود: مراسم پیاده روی اربعین یک حرکت معنوی و خودجوش است و مردم خالصانه و مخلصانه در این مسیر قدم برمی‌دارند.

وی تاکید کرد: ستاد اربعین با جلسات روتین اداری، کارگروه‌ها و شوراهای دیگر متفاوت است انتظار داریم مصوبات این ستاد از حالت صرف اداری خارج و رنگ و بوی انقلابی و جهادی آن پررنگ تر دیده شود.

رئیس ستاد اربعین خراسان جنوبی اظهار کرد: در یکسال گذشته شاهد ستاد اربعین بسیار فعال و بروز بودیم همچنین بر اساس ارزیابی مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور که بین ۳۱ ستاد اربعین استان‌ها انجام شد استان ما در سطح خیلی خوب قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنچه ما را راضی و خشنود می‌کند اینکه زائران با رضایت نسبی و کمترین زحمت و سختی عازم عتبات عالیات شده و با نشاط و بدون سختی برگردند.

قناعت با اشاره به مشکل تامین سوخت کامیون داران مستقر در کاظمین به مدت ۲۰ روز عنوان کرد: تامین سوخت بر اساس پیمایش کامیون‌ها انجام می‌شود در حالیکه کامیون داران به صورت رایگان و صلواتی در شهر کاظمین مستقر می‌شود لذا این موضوع باید توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به روش‌های متعدد از مرکز پیگیری و رفع شود.

وی با بیان اینکه موضوع تامین و توزیع آرد مورد نیاز سایت خراسان جنوبی در ایام اربعین باید رفع شود گفت: در جلساتی که با حضور معاونان استاندار برگزار خواهد شد مصوبات ستاد باید با جدیت پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار داریم مسئولان کمیته‌های ۱۷ گانه ذیل ستاد اربعین امسال جدی‌تر از سال‌های گذشته پای کار باشند تا مصوبات به موقع و جدی پیگری و مشکلات مربوطه رفع شود، اگر نیاز به مکاتبه یا حضور استاندار باشد نیز همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی همزمان با ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ و ایام اربعین یادآور شد: در این سفر عملیات اجرایی راه آهن آغاز و در مراسم محوری اربعین در محل امامزادگان باقریه بیرجند آیت الله رئیسی سخنران محوری مراسم بود.

قناعت افزود: از طرفی رئیس جمهور به شهرهای اسدیه و فردوس سفر کرد که راه‌اندازی کارخانه قند قهستان درمیان و احداث پست ۴۰۰ کیلووات فردوس از جمله مصوبات این سفر بود که در کمتر از چهار ماه با دستور رئیس جمهور عملیاتی شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم در اولین اربعین بعد از شهادت رئیس جمهور، برنامه جامع، خاص و ویژه‌ای همزمان با چهارم شهریور در مرکز استان و با حضور سخنران کشوری تدارک دیده شود و امیدواریم ریل گذاری خوبی که توسط شهید جمهور ایجاد شده به همین روند ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار داریم ۱۷ کمیته ذیل ستاد اربعین جلسات ستاد را بطور مرتب و با کیفیت و خروجی و مصوبات خوب برگزار کنند و مصوبات روی کاغذ نماند، مصوبات ستاد اگر اجرایی نشود کمیته مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی افزود: باید هماهنگی بین کمیته‌های مربوطه و ستاد اربعین حسینی بیشتر از گذشته شود تا شاهد اجرایی‌تر شدن مصوبات کمیته‌ها باشیم و زمینه سفر برای زائران تسهیل شود.

قناعت گفت: پنج جلسه متفاوت در خصوص تخصیص سهمیه آرد، رفع مشکل سوخت کامیون داران همکار در مراسم اربعین، برنامه‌ریزی مراسم ویژه اربعین و یادبود سفر رئیس جمهور شهید به استان در اربعین سال گذشته، برقراری پرواز به عتبات عالیات و تعیین نرخ اعزام زائران مراسم اربعین با حضور معاونان استان و دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر در جلسات مذکور مصوبات اجرایی نشد جلسه بعد با حضور اعضا و استاندار برگزار تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha