بهره‌برداری از ۴۱ پروژه توسعه و احداث در بخش انتقال و توزیع برق به‌زودی

تهران- ایرنا- مدیرعامل برق شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: ۴۱ پروژه راهبردی در قالب طرح‌های مختلف توسعه و احداث شبکه انتقال و همچنین پست‌های برق در پایتخت و استان‌های قم و البرز برای عبور موفق از اوج بار امسال به اتمام رسیده که بخشی از آنها در روزهای اخیر وارد مدار بهره‌برداری شده و بخشی دیگر به‌زودی در شبکه قرار خواهد گرفت.

فرهاد شبیهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از مجموعه ۱۸۰ اقدام وزیر نیرو، ۲۰ طرح زیربنایی مهم به عهده برق منطقه‌ای تهران است که این طرح‌ها در قالب پروژه‌های احداث پست سیار و دائم، توسعه و تقویت و افزایش ظرفیت پست، احداث خط ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت برای عبور موفق از دوره اوج مصرف تابستان سال جاری آماده‌سازی شده و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی در باره احداث پست‌های انتقال و فوق توزیع که یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌ها احداث پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت سعادت‌آباد با ظرفیت دو در ۵۰۰ مگاولت‌آمپر (فاز اول بهره‌برداری پست با یک ترانسفورماتور) است افزود: این طرح مراحل نهایی خود را سپری کرده و پس از انجام تست‌های تخصصی در هفته اول تیرماه وارد مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل برق پایتخت خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه مهم احداث پست ۶۳/۴۰۰ کیلوولت کمال‌آباد با ظرفیت سه در ۳۰۰ مگاولت‌آمپر (فاز اول بهره‌برداری پست با دو ترانسفورماتور) در استان البرز نیز با تمام توان در حال انجام است که به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

شبیهی گفت: همچنین طرح احداث پست ۶۳/۴۰۰ کیلوولت کوثر در جنوب غرب تهران با ظرفیت دو در ۲۰۰ مگاولت‌آمپر (فاز اول بهره‌برداری پست با یک ترانسفورماتور) نیز در حال انجام است که به‌زودی در مدار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در استان قم نیز احداث پست سیار ۶۳/۲۳۰ کیلوولت شهرک صنعتی شکوهیه به اتمام رسیده که به‌زودی پس از مجوز شبکه وارد مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: علاوه بر پروژه‌های احداث که با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه نقش مهمی در پایداری شبکه برق ایفا می‌کند پروژه‌های توسعه‌ای که در پست‌های موجود نیز در حال انجام است .

شبیهی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های توسعه، نصب و راه‌اندازی ترانسفورماتور دوم ۶۳/۴۰۰ کیلوولت باغستان به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت‌آمپر در حال انجام است که ترانس آن از استان سمنان به سمت البرز بارگیری شده و به‌زودی وارد پست خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بخش توسعه، افزایش ظرفیت ترانس پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت پرنیان در جنوب تهران به بهره‌برداری رسیده و نقش بسزایی در تأمین برق صنایع منطقه ایفا کرده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: همچنین توسعه پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت اسلام‌شهر نیز در جنوب تهران بهره‌برداری‌شده که مشترکان صنعتی و خانگی هم‌جوار شاهد تغییرات جدی در کاهش افت ولتاژ و افزایش ظرفیت تأمین برق هستند.

شبیهی از توسعه و افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع در مناطق الهیه، سیار دماوند، سیار امید البرز، سیار پیامبر اعظم (ص)، سیار شمس‌آباد ۳، صادقیه، اندیشه، سردار جنگل، پارس وندا، طرشت، قیطریه و یوسف‌آباد نام برد و گفت: همه این پروژه‌ها از طریق تأمین برق در ارتباط با شرکت‌های توزیع مرتبط گام بلندی در پایداری تأمین برق پایدار در البرز و استان‌های قم و البرز ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در کنار توسعه و احداث پست‌های برق، خطوط انتقال و فوق توزیع هم که از رشته فعالیت‌های سخت با دسترسی نامناسب و معارضان متعدد در حوزه برق است با تلاش جهادی همکاران انجام شده که ارتباط بین پست‌های جدید یا توسعه‌یافته با شبکه برق را برقرار می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران افزود: در همین ارتباط احداث ارتباطات ۲۳۰ کیلوولت پست دوم سیار شهرک صنعتی شکوهیه، احداث خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره با هادی اسکواب دو باندل به‌منظور ورود - خروج در خط ازگل - نمایشگاه از اصلی‌ترین پروژه‌های مرتبط است که به‌صورت کامل اجرا شده و آنچه که مردم سرفراز مناطق مرکزی کشور از پایداری برق بهره‌مندند از نتایج تکمیل این پروژه هااست .

شبیهی خاطرنشان کرد: طرح عظیم احداث خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت دو مداره جهت ورود - خروج شهید رجایی - رودشور در پست کمال‌آباد (به طول ۱۱ کیلومتر) از جمله این طرح‌ها است.

وی به احداث خط ۴۰۰ کیلوولت مهر - شهید رجایی فاز (مرحله) اول، اناران - شازند (به طول ۹۰ کیلومتر) اشاره کرد که یکی از پروژه‌های سخت در مناطق صعب‌العبور است و گفت: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل آن در سال آتی نقش ویژه‌ای در ترانزیت برق شمال به جنوب کشور ایفا کند.

مدیرعامل برق پایتخت با مهم خواندن اجرای این پروژه و نقش آنها در پایداری و اطمینان شبکه از هشت پروژه دیگر نام برد و گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع کهریزک، خاتون‌آباد، مولوی (ترانس دوم)، پاسداران، پرند صنعتی، ابوذر (ترانس دوم)، مردآباد و دپو (ترانس دوم) در مجموع ۲۰ پروژه اولویت‌دار برق منطقه‌ای تهران برای گذر از موفق از اوج بار تابستان امسال هستند که مراحل اجرایی آن به اتمام رسیده و به‌زودی با حضور مقام‌های کشور افتتاح خواهد شد.

شبیهی افزود: تلاشگران صنعت برق تهران شبانه‌روز در تلاش هستند که همه این پروژه‌ها یک‌به‌یک وارد مدار شوند و همه مشترکان صنعتی، خانگی، تجاری و کشاورزی از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از مردم فهیم کشور انتظار می‌رود با استفاده بهینه از برق فرصت بهره‌مندی همگان از این انرژی بدون جایگزین را فراهم آورند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: در بخش مدیریت مصرف برق، روابط‌عمومی‌ها مسئولیت سنگینی دارند و باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، موجب مشارکت حداکثری در زمینه فرهنگ استفاده بهینه از برق شوند و استفاده منطقی و هوشمندانه از انرژی برق را نهادینه و ملکه اذهان کنند. علاوه بر اینکه جوایز ارزشمندی نیز آماده شده که به مشترکانی که امسال اندکی مصرف خود را کاهش دهند اعطا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha