اجرای ۱۲ طرح عمرانی حوزه سلامت‌ مراغه در دولت سیزدهم

مراغه- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه، حوزه سلامت را از اولویت‌های دولت مردمی خواند و گفت: عملیات اجرایی یا تکمیل ۱۲ طرح عمرانی طی دولت سیزدهم در این شهرستان آغاز شد که از جمله آنها می‌توان به مرکز رفرانس، مرکز جامع سلامت جانبازان و ساختمان تشریح دانشکده پزشکی با صد درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد. 

دکتر اللهوردی ارجمندی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی مرکز رفرانس با ۴۰۰ مترمربع زیربنا در سال ۱۳۹۷ شروع شده بود که با ۶۰ میلیارد ریال هزینه در دولت مردمی تکمیل شد.

وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت جانبازان نیز با ۴۳۴ مترمربع زیربنا و ۶۳ میلیارد ریال هزینه، چهار ماه زودتر از موعد و طی سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ساختمان تشریح دانشکده پزشکی هم با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ۲ طبقه و با مساحت ۳۵۰ مترمربع در دولت مردمی اجرا و بهره‌برداری شد تا دانشجویان رشته پزشکی مراغه بتوانند دروس مربوط به تشریح را بدون مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی تبریز پشت سر بگذارند.

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه بیان کرد: تکمیل ساختمان الحاقی بیمارستان سینا با ۸۶ درصد و خانه بهداشت روستای خرمازرد با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی هم جزو دیگر طرح‌های در حال اجرای این دانشکده در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه ۱۵ واحد زیست پزشک نیز در دولت مردمی تکمیل شده و اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، اضافه کرد: این واحدها با هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه در حال اجراست.

دکتر ارجمندی افزود: از دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرا می‌توان به ساختمان آموزشی بیمارستان سینا با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان آموزشی ۶ کلاسه با ۱۳ درصد پیشرفت و ساختمان ستاد اورژانس با ۱۶ درصد پیشرفت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه علاوه بر تامین زمین در دولت مردمی، ردیف اعتباری از محل منابع ملی اختصاص یافته و اکنون دارای ۲ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: آموزشگاه بهورزی با ۱۲ درصد پیشرفت و آزمایشگاه مولکولی با ۲ درصد پیشرفت از دیگر طرح‌های در حال اجراست.

به گفته وی پذیرش دانشجوی رشته پزشکی، افزایش رشته‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش جذب اعضای هیئت علمی و پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها بخشی از موفقیت‌های دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت مردمی روند رو به رشدی داشته تا جایی که برای نخستین‌بار دانشجوی رشته پزشکی جذب کرد و در دیگر بخش‌ها از جمله بهداشت و سلامت موفقیت‌های قابل توجه کسب کرده است.

گفتنی است اخیرا کارنامه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه در بین ۶۳ دانشکده و دانشگاه کشور از رتبه ۲۸ به ۱۲ ارتقا یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha