سفیر ایران در عراق بر گسترش همکاری های رسانه ای دوکشور تاکید کرد

بغداد – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز شنبه با حضور در جمع مدیران، مسوولان و خبرنگاران و پیشکسوتان رسانه های عراقی ؛ ضمن تبریک روز مطبوعات و خبرنگار در عراق ؛ بر گسترش همکاری های رسانه ای دوکشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم آل صادق امروز شنبه ۱۵ ژوئن مصادف با ۲۶ خرداد روز مطبوعات در عراق، در دیدار با موید اللامی رییس سندیکای روزنامه نگاران عراق ضمن عرض تبریک روز مطبوعات و خبرنگار برای جامعه رسانه ای عراق و خبرنگاران این کشور آرزوی موفقیت و سربلندی در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این دیدار صمیمی که در سالن اجتماعات مرکز رسانه ای عراق و با حضور جمعی از مدیران، مسوولان پایگاههای خبری و سردبیران و فعالان پیشکسوت رسانه ای عراق برگزار شد، تلاش رسانه ها، مطبوعات و خبرنگاران این کشور در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تحولات این کشور و منطقه را قابل ستودنی دانست.

آل صادق با اشاره به همکاری های خوب رسانه ای دو کشور ایران و عراق بر توسعه هرچه بیشتر این همکاری ها تاکید کرد.

موید اللامی رییس سندیکای روزنامه نگاران عراق نیز از حضور سفیر کشورمان و همراهان در جمع فعالان رسانه ای عراق تشکر و قدردانی کرد.

آل صادق پس از گفت و گوی مختصر با موید اللامی که حمزه نجاتی آرانی وابسته فرهنگی کشورمان در عراق و علی شریفی رییس دفتر ایرنا در بغداد نیز وی را همراهی می کردند با حضور در جمع مدیران و فعالان پیشکوست عراقی با آنها به گپ و گفت و احوالپرسی پرداخت و روز مطبوعات و خبرنگار را به آنها تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، روزنامه نگاران عراقی روز ۱۵ ژوئن را هرسال به عنوان روز مطبوعات و خبرنگار جشن می گیرند.

انتخاب این روز به تاریخ تاسیس قدیمی ترین روزنامه عراقی – الزورا – و اولین انتشار آن در سال ۱۸۶۹ میلادی باز می گردد.

الزورا منبع تاریخی مهمی برای ارزیابی شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر عراق در آن دوره به شمار می رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha