۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85509957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانجیگری عمان بین ایران و سوئد برای تبادل اتباع بازداشتی

تهران - ایرنا - وزارت خارجه عمان امروز شنبه از میانجیگیری این کشور بین جمهوری اسلامی ایران و سوئد برای تبادل اتباع بازداشتی دو کشور و به نتیجه رسیدن آن خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت خارجه عمان در بیانیه خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که تلاش‌های عمان برای توافق طرف‌های ایرانی و سوئدی برای آزادی متقابل اتباع بازداشت‌شده در دو کشور به نتیجه رسید.

این بیانیه افزود: افراد آزاد شده از تهران و استکهلم امروز (شنبه) به مسقط منتقل شدند و تمهیدات لازم برای بازگشت آنها به کشورشان انجام شد 

وزارت خارجه عمان در این بیانیه تصریح کرد: عمان از روحیه مثبت بالایی که در گفت وگوهای مسقط بین طرف های ایرانی و سوئدی حاکم بود و علاقه آنها برای حل و فصل این پرونده انسان دوستانه قدردانی می کند.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر امروز شنبه از آزادی و بازگشت حمید نوری به ایران خبر داد.

غریب‌آبادی در پیامی که در فضای مجازی منتشر شد، نوشت: خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم که آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، به‌ویژه برادرم، شهید امیرعبداللهیان، است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha