روستاها ۶۰ درصد شعب اخذ رای مازندران را به خود اختصاص دادند

ساری-ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات مازندران گفت :‌۶۰ درصد شعب اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روستاهای مازندران مستقر می شود.

قاسم عزیزاده گرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است که بیشتر از هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی مستقر می شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.

رییس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه ساز و کار اجرای انتخابات کاملاً فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد، گفت: ۵۹ حوزه انتخابیه در سطح استان وجود دارد که شامل ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) است.

وی اعلام کرد:‌ این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود و از ۲۶ مرحله فرایند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از ۲۱ خرداد ماه شروع شده است و تا هفتم تیر ادامه دارد، گفت: هر یک از نامزدها که تمایل به بازگشایی ستاد انتخابات در سطح شهرستان‌ها داشته باشند، می‌توانند طی نامه رسمی به فرمانداران اعلام نموده و فعالیت کنند.

وی در خصوص آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، اظهار کرد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند، حتماً باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند و بر این اساس جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.

عزیزاده گرجی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای جهت استفاده از دستگاه‌های احراز هویت خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان به روز رسانی شده‌اند.

وی آنتن دهی شعبات اخذ رای را یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات ذکر کرد و افزود: این دستگاه‌ها در شعبات اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha