حسین زنجیرانی فراهانی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: محور بزرگراهی قم - نیزار یکی از محورهای اصلی استان قم است که طی یک دهه گذشته طرح چهارخطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: آخرین اقدام صورتگرفته در این طرح، چهارخطه کردن محور از کیلومتر ۳۰ و محدوده روستای چشمهعلی تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم است که هم اینک خطکشی، نصب نیوجرسی و علائم راهنماییورانندگی در آن در حال اجراست.
زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم - نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی به ۲ خط رفت و ۲ خط خط برگشت، شاهد روانشدن ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کاهش تصادف ها در محورهای نیزار، سلفچگان و نیزار خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی قم افزایش رضایتمندی مردم بومی و گردشگران را از اهداف دیگر این طرح برشمرد و ادامه داد: با بهرهبرداری از این طرح مشکلات تردد ماشینآلات معدنی روستای نیزار نیز مدیریت میشود.
وی اضافه کرد: همچنین با احداث سایتهای نهضت ملی مسکن در پرنیان و طایقان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن برای ساکنان را دوچندان میکند که این محور نقش اصلی را برای ساکنان آینده این شهرکها ایفا میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این جاده که در قدیم به محور قم به اصفهان شناخته میشد با تکمیل و تبدیل آن به محور بزرگراهی، پشتیبان آزاده راه قم به اصفهان شده و بخشی از ترافیک آن را پوشش خواهد شد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
نظر شما