ارائه بیش از ۱۲ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی در روز عرفه

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: روز عرفه بیش از ۱۲ هزار خدمت درمانی به حجاج کشورمان در عربستان ارائه شد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان صحرایی هلال احمر در عرفات گفت: زائران ایرانی صبح روز شنبه - ۲۶ خرداد - برای انجام اعمال خود در صحرای عرفات حاضر شدند.

کولیوند ادامه داد: کاروان وقوف اضطراری شامل زائران ناتوان و یا افرادی که در بیمارستان‌های عربستان عمل جراحی انجام داده‌اند نیز، با کمک کادر درمان برای انجام اعمال حج، در صحرای عرفات حضور پیدا کردند.

وی در ادامه درباره میزان خدمات ارائه شده به زائران در روز عرفه اعلام کرد: در مجموع ۵ هزار و ۱۷۳ ویزیت تخصصی، ۵ هزار و ۱۷۴ نسخه، ۱۴۰۴ مورد تزریق، ۴۷۸ مورد پانسمان، ۱۸۳ مورد تست قند و فشار خون، ۳۶۳ مورد تزریق سرم و ۴۴ مورد هم در درمانگاه‌ها خدمات بستری داشتیم.

کولیوند گفت: در مجموع مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در درمانگاه‌ها، مکاتب و بیمارستان صحرایی خود در صحرای عرفات، ۱۲ هزار و ۸۱۹ مورد خدمات ارائه کرده است.

از تمام توان خود برای برائت از مشرکین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنید

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران همچنین در پیامی‌ به روسای جمعیت‌های ملی کشورهای مسلمان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی‌به حجاج بیت‌الله الحرام در برائت از مشرکین تاکید کرد: از تمام توان خود برای برائت از مشرکین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنید.

در این پیام با ارسال متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام، آمده است: رهبر معظم انقلاب در این پیام با توجه به گستاخی رژیم صهیونیستی و فجایعی که در غزه رخ داده است، اعلام نموده‌اند که امسال، مسئله برائت از مشرکین برجسته‌تر از گذشته است و باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین همه‌جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسری یابد. این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا باید در قول و عمل ملّتها و دولتها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلّادان تنگ کند.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت پولادین فلسطین، و مردم صبور و مظلوم غزّه که شُکوه صبر و مقاومتشان، جهان را به تحسین و تکریم واداشته است، باید از همه‌جهت پشتیبانی شوند.

کولیوند از جمعیت های هلال احمر در کشورهای اسلامی خواست بر اساس وظایف ذاتی خود، از تمام ظرفیت‌های موجود در برائت از مشرکین در کشورهای خود برای محکومیت جنایات فجیع رژیم اشغالگر و حامیانش در غزه استفاده نمایند.

به گزارش ایرنا، اعزام زائران به سرزمین وحی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

بنا بر اعلام منابع عربستانی، امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشورها و ۲۰۰ هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند. ۲۲.۳ درصد حجاج از اتباع کشورهای عربی، ۶۳.۳ از اتباع کشورهای آسیایی و ۱۱.۳ نیز از اتباع کشورهایی آفریقایی هستند. حجاج کشورهای اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها نیز ۳.۲ درصد از کل را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha