فعالیت کارگاه‌های ساخت طلا در بازار قلعه‌محمود کرمان امکان‌سنجی شد 

کرمان- ایرنا- طی نشستی با حضور استاندار کرمان و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی دیگر، احیا و رونق اقتصادی در بازار قلعه محمود کرمان با فعالیت کارگاه‌های ساخت طلا و جواهرات امکان‌سنجی شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، فعالیت کارگاه‌های ساخت طلا در بازار قلعه‌محمود کرمان روز یکشنبه در نشستی که در دفتر استاندار کرمان و با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار کرمان، رییس اتاق بازرگانی استان، شهردار و معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان پیرامون فعالیت این بازار برگزار شد، تبادل نظر اتفاق شد.

استاندار کرمان در این نشست گفت: آثار و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در این استان وجود دارد که مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه بازار تاریخی کرمان به لحاظ گردشگری و درآمدزایی، جذابیت‌های فراوانی دارد که باید فعال شوند، افزود: اولین مساله پای کار آمدن سرمایه‌گذارانی است که مدیریت اقتصادی کار را بدانند.

وی ادامه داد: برای بازار قلعه محمود و کارگاه‌های ساخت طلا، ابتدا باید طرح مرمت متناسب با نوع فعالیت آماده شود تا تقسیم‌بندی کارها و وظایف صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت: پشتیبانی‌ها در خصوص تامین زیرساخت‌ها و امنیت برای پیشبرد طرح و رونق اقتصادی در این مجموعه تاریخی را خواهیم کرد.

قدمت بازار قلعه محمود کرمان به قرن هشتم تا دوره قاجار باز می‌گردد که به عنوان قدیمی‌ترین بازار این شهر شهرت دارد و دارای حمام، آب انبار، تکیه و مسجد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha