امام جمعه موقت یزد، حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات را خواستار شد

یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد گفت: مردم حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سرنوشت آینده کشور و خود را به جد مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "سید ناصر محمدی" روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد ملااسماعیل یزد افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مهمترین موضوع کشور است که باید همه مردم رسالت دینی و ملی خود را به درستی انجام دهند.

وی به اهمیت مشارکت بالای مردم در این انتخابات در هشتم تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: حضور در این عرصه مهم یک حق بزرگ و همچنین تکلیفی بر دوش آحاد جامعه است که باید از آن شایسته استفاده کرد.

امام جمعه موقت یزد همچنین با تبریک عید سعید قربان به اهمیت بررسی آن و گرامیداست اعیاد در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: باید برای رسیدن به قرب الهی و کسب تقوا تلاش کرد.

محمدی بیان کرد: عید سعید قربان یک روز بزرگ و ارزشمند برای مسلمین عالم است و مظهر عینی به خدا رسیدن و بنده او شدن است که از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است.

نماز عید سعید قربان امروز در دیگر شهرها و روستاهای استان اقامه شد و مردم در این عید که مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است با حضور در نماز عید قربان از خدای خود طلب بخشش و آمرزش کردند.

عید قربان مصادف با روز دهم ذی الحجه از عیدهای بزرگ اسلامی به شمار می‌رود که یکی از اعمال آن خواندن نماز عید قربان است که مستحب بوده و به صورت جماعت یا فرادی خوانده می‌شود.

قرائت دعای روحبخش ندبه از دیگر برنامه‌های مراسم نماز عید قربان در یزد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha