صنایع دستی آذربایجان‌غربی نیاز به معرفی دارد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: حوزه صنایع دستی استان چندین آسیب دارد که یکی از آنها عدم معرفی این آثار و پتانسیل های آن است.

مرتضی صفری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی از کشورها برای حمایت از صنایع‌دستی قانونی تصویب شده که براساس آن شهروندان موظف هستند حداقل سالی یک بار اقدام به خرید آثار صنایع‌دستی کنند که این کار ضمن ایجاد اشتغال برای هنرمندان موجب حفظ هویت و تاریخ مردم نیز می‌شود زیرا صنایع‌دستی بخشی از هویت و تاریخ مردم یک جامعه هستند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات صنایع‌دستی ارزان‌قیمت به هنرمندان اظهار کرد: همچنین برای حمایت از هنرمندان بازارچه‌ صنایع‌دستی در خیابان دانشکده ارومیه با ۱۹ غرفه راه‌اندازی شده است که چندین غرفه آن به عرضه تولیدات زندانیان اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همچنین ساختمان قدیمی دنیای بازی ارومیه نیز به بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال غرب کشور تبدیل شده و در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق مذاکرات انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مقرر شده است که دستگاه‌های دولتی هدایای خود را از بین محصولات صنایع‌دستی انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، ۸۰ رشته صنایع دستی از جمله گلیم بافی، چرم دوزی، منبت کاری و ریزه کاری در آذربایجان غربی وجود دارد و ایجاد بازار مناسب می تواند این استان را به قطب تولید صنایع دستی در کضور تبدیل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha