موارد ابتلا به مالاریا در سراوان کاهش یافت

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: موارد ابتلا به مالاریا در سراوان با تلاش‌های شبانه روزی تیم سلامت سیستان و بلوچستان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حبیب غزنوی روز سه شنبه در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ سراوان اظهار کرد: علاوه بر کاهش موارد مالاریا در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش قابل توجه مرگ مادران باردار که شاخص مهمی در مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی است از موفقیت برنامه ریزی ها و اقدامات خبر می‌دهد.

فرماندار سراوان نیز عنوان کرد: با توجه به همراهی خوب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص ارتقاء زیرساخت ها و امکانات بهداشت و درمان در سراوان، ما نیز از تمام مقدورات برای تقویت و کمک به نظام سلامت استفاده می‌کنیم.

مجتبی شجاعی ادامه داد: بهسازی و بازسازی برخی بخش های بیمارستان رازی و انتقال برخی بخش ها به بیمارستان ایرانمهر از مسائلی است که بنظر می رسد انجام آن می تواند رضایتمندی بیش از پیش مراجعان و بیماران را بدنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، بررسی اقدامات، آمار و آموزش ها در خصوص تب دانگ، تب کریمه کنگو، سل، آزمایشات و مشاوره ها از دیگر بخش های بازدید از این مرکز بود.

امسال، سال طلائی جذب نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال، سال طلائی جذب نیروی انسانی در این دانشگاه است بنابراین بحث جذب نیرو با جدیت پیگیری می‌شود.

حبیب غزنوی در بازدید از بیمارستان سلامت سیب و سوران اظهار کرد: این بیمارستان مرکز درمانی مهمی برای این منطقه مرزی محسوب می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاخص دسترسی ساکنان به خدمات درمانی رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی بیان کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان خریداری شده اما تکمیل ساختمان و تاسیسات همچنان نیاز به زمان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: بحث مهم نیروی انسانی نیز از هم اکنون باید با جدیت از جانب مسوول شبکه پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha