۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85512937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک عطاری در بروجرد پلمب شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶
کد خبر: 85512937
یک عطاری در بروجرد پلمب شد

بروجرد - ایرنا - معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: یک عطاری متخلف در این شهرستان به دلیل فروش داروهای سقط جنین پلمب شد.

به گزارش ایرنا، مهدی زارعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر فروش داروهای سقط جنین در یک عطاری بازرسان معاونت درمان شبکه پس از انجام تحقیقات لازم و مشخص شدن تخلف این واحد صنفی با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی عطاری پلمب و پرونده فرد متخلف به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به تخلفات بسیار برخی عطاری ها در عرضه داروهای سقط جنین تاکید کرد: مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین و خرید دارو بدون نسخه پزشک در بسیاری از موارد موجب ایجاد شوک در فرد مصرف کننده و حتی منجر به فوت فرد مصرف کننده خواهد شد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: علاوه بر این مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین می تواند موجب خونریزی شدید، پارگی رحم و حتی ناباروری دائم در فرد مصرف کننده شود و نیز از عوارض جانبی سقط عمدی می‌توان به افت کیفیت زندگی، افسردگی و اختلالات اضطرابی اشاره کرد.

زارعی ضمن هشدار به مراکز، عطاری ها و افرادی که اقدام به سقط و یا عرضه داروهای سقط جنین می کنند، اضافه کرد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و ضرورت توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با متخلفان در زمینه سقط جنین به صورت جدی برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha