۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85513097
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۶۳ درصدی تصادفات فوتی در لرستان

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۳
کد خبر: 85513097
افزایش ۶۳ درصدی تصادفات فوتی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: تصادفات فوتی این استان نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ کریم فاخری عصر سه شنبه در نشست شورای راهبری ترافیک در استانداری لرستان با بیان اینکه تصادفات جرحی و خسارتی امسال در سطح استان کاهش داشته است، افزود: تصادفات فوتی در شهرستان خرم آباد با چهار فقره تصادف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: شهرستان‌های بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت نیز یک نفر افزایش فوتی در تصادفات داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات در شهرهای لرستان بی توجه به جلو با ۳۴ درصد ثبت شده است، ادامه داد: خستگی، خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات، تغییر مسیر ناگهانی و حرکت با دنده عقب دیگر دلایل عمده تصادفات فوتی در این استان هستند.

فاخری عنوان کرد: سواری‌ها ۷۵ درصد و وانت‌ها و موتورسیکلت‌ها به ترتیب بیشترین موارد در بروز حوادث رانندگی منجر به فوت بوده‌اند.

وی افزود: ۸۰ درصد متوفیان تصادفات رانندگی در لرستان عابران پیاده و ۲۰ درصد مربوط به راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت‌ها هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه طرح ترافیک تابستان ۱۴۰۳ در این استان در حال اجرا است، گفت: با توجه به افزایش حجم تردد از شهرداری‌های استان درخواست می‌شود نسبت به خط کشی و رنگ آمیزی معابر اقدام کنند.

وی افزود: آشکار سازی نقاط حادثه خیز و آرام سازی معابر به ویژه گذرگاه‌های عابر پیاده و رفع نقص سیستم روشنایی معابر نیز باید انجام شود.

فاخری با تاکید بر لزوم نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در شهرهای استان اظهارکرد: اقداماتی در خرم آباد و بروجرد انجام شده است اما در سایر شهرهای استان نیز باید این برنامه اجرایی شود.

استان لرستان در مسیر ترانزیتی جنوب به شمال کشور است؛ جاده‌های ارتباطی این استان همچنین مرکز و غرب کشور را به هم وصل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha