۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85513305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: وضعیت فاجعه‌بار غزه بدتر شده است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۰۴
کد خبر: 85513305
سازمان ملل: وضعیت فاجعه‌بار غزه بدتر شده است

تهران- ایرنا- فرانچسکا آلبانزه گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی در اظهاراتی گفت که وضعیت فاجعه بار غزه بدتر شده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الجزیره، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی، افزود: (رژیم) اسرائیل کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه را هدف قرار می‌دهد و مانع دسترسی به آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد آینده غزه را محو و آن را غیرقابل سکونت و زندگی کند، گفت: (رژیم) اسرائیل از زمان پیدایش خود کمپینی برای انتقام از فلسطینی‌ها به راه انداخته است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که جامعه فلسطین از سال ۱۹۴۸ مورد خیانت جامعه جهانی قرار گرفته است.

از سوی دیگر سامانتا پاور مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در اظهاراتی، گفت: وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار دشوار است و جو بایدن آن را جهنم توصیف کرد.

وی افزود: جنگ در غزه باعث می‌شود ما نتوانیم وظایف خود را انجام دهیم و تعداد کمی از کامیون‌های کمک رسانی به نوار غزه می‌رسد.

مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، اضافه کرد: بسته شدن گذرگاه رفح و آوارگی شهروندان، عملیات امدادی را با مشکل مواجه کرده است.

پاور با بیان اینکه ما امیدواریم حماس پیشنهاد آتش بس را بپذیرد و پس از آن نیروهای اسرائیلی از آنجا خارج شده و کمک‌ها وارد این باریکه شوند، گفت: ما برای یک آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه فشار آوردیم که به افزایش دسترسی به کمک‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲)، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha