۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85513481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویم باغبانی شهر یزد تدوین شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85513481
تقویم باغبانی شهر یزد تدوین شد

یزد- ایرنا- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: تقویم باغبانی این شهر به منظور ارتقاء کمی و کیفی وضعیت فضای سبز ، تقویت درختان و گونه‌ها بر اساس اصول فنی، علمی و اجرایی که حاصل تجارب و مشاوران این حوزه بوده ،تهیه و تنظیم شده است.

"محمد سعید کاشفی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تقویم باغبانی تنظیم شده عملیاتی مانند هرس سبز، هرس زمستانه ، کاشت و توسعه فضای سبز، کاشت انواع گلهای فصلی بهاره، تابستانه و زمستانه برای حفظ و ارتقا زیبایی بصری و القا حس طراوت و شادابی به شهر انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این برنامه اهدافی مانند اصلاح ساختار فیزیکی خاک بستر، اصلاح و تقویت خصوصیات شیمیایی خاک جهت تغذیه بهتر درختان و تداوم عملیات تغذیه در فصول رشد و همچنین در مناطق توسعه یافته عملیات کند و کوب و آماده سازی کاشت مدنظر قرار گرفت.

به گفته این مسئول در این زمینه عملیات خاک ورزی در سطحی از اراضی فضای سبز شهر با هدف اصلاح ساختار فیزیکی خاک و با اضافه کردن کود دامی و همچنین با استفاده از خاک معدنی نیز برای اصلاح خصوصیات شیمیایی خاک و بهبود شرایط تغذیه درختان انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات، مدیریت منابع آب بوده که در این رابطه توجه ویژه به استفاده بهینه از منابع آبی در دسترس و همچنین بهره برداری از روش‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری قطره ای، بارانی و زیرسطحی در راستای صرفه جویی در منابع و همچنین راهکارهای اجرایی جهت استفاده از پساب تخصیص داده شد.

کاشفی اظهار کرد: اهداف برنامه ریزی شده در این رابطه براساس تمهیدات پیش بینی شده و عقد قراردادهای تامین آب برای کاهش اثرات تنش‌های محیطی، جداسازی آب شرب از فضای سبز و احداث شبکه گسترده آب خام و نهایتا افزایش کارایی مصرف آب بوده است.

وی افزود: کنترل آفات و بیماری برای کاهش خسارت شامل استفاده از محلول پاشی برای افزایش مقاومت گونه‌های گیاهی، رنگ آمیزی تنه ۱۶ هزار اصله درخت و اجرای عملیات باندینگ درختان کهنسال از دیگر اقدامات سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha