۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85513533
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توان پهپادی مقاومت فلسطین پس از ۸ ماه جنگ

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85513533
توان پهپادی مقاومت فلسطین پس از ۸ ماه جنگ

تهران- ایرنا- مقاومت فلسطین پس از هشت ماه پس از آغاز جنگ علیه نوارغزه، با پهپاد به اهدافی در شهرک های همجوار نوارغزه حمله کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه «عربی ۲۱»، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شلیک یک پرتابه مشکوک و ناشناس را از نوار غزه به سوی شهرک های صهیونیست نشین واقع در جنوب این منطقه رهگیری کرده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در مناطق اطراف نوارغزه به دنبال این حمله پهپادی برای نخستین بار از ماه نوامبر گذشته خبر داد.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که مقاومت یک پهپاد انتحاری را به سوی مناطق همجوار نوارغزه پرتاب کرده است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی پس ۲۵۷ روزجنگ و کشتار ده ها هزار شهروند فلسطینی، مدعی نابود شدن توان نظامی گروه های مقاومت فلسطین است.

از سوی دیگر، جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه بدون دستیابی به هدف و نتیجه ای مشخص ادامه دارد.

تانک های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه، اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را به شدت گلوله باران کردند.

بمباران هوایی چادرهای آوارگان در منطقه المواصی در شمال غرب شهر «رفح» در جنوب نوار غزه که پیشتر توسط رژیم صهیونیستی منطقه امن نامیده شده بود، شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

در بمباران یک منزل مسکونی در محله «الشیخ رضوان» در شمال شهر غزه نیز، شش شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر مجروح شدند.

ناوچه های رژیم صهیونیستی نیز با توپخانه سنگین، مناطق غربی اردوگاه «الشاطی» در شهر غزه را هدف قرار دادند.

سه شنبه شب نیز درگیری های شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان اشغالگر در محله «السعودی» در غرب شهر رفح درجریان بود که نظامیان رژیم صهیونیستی با پوشش جنگنده ها و آتش سنگین توپخانه، قصد پیشروی در این محور را داشتند.

تانک های رژیم صهیونیستی نیز مناطق اطراف بیمارستان میدانی شهر رفح را گلوله باران کردند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۳۷ هزار و ۳۷۲ غیرنظامی شهید و ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha