جانشین بسیج دانشجویی فارس: مردم برنامه نامزدهای ریاست جمهوری را با کارنامه آنها تطبیق دهند

شیراز – ایرنا – جانشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه داشتن کارنامه و برنامه هر ۲ در انتخاب رئیس جمهوری اصلح  اهمیت دارد، گفت: مردم برای گزینش فردی شایسته، با پیگیری سخنان نامزدها، برنامه‌ها و کارنامه  آنها را با هم تطبیق دهند.

محمد جواد کهندل پور ، چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: همه نامزدها سابقه اجرایی و عملکردی در کارنامه خود دارند و مردم نباید به سادگی از سخنانی که ۶ کاندیدا در تبلیغات خود بیان می‌کنند بگذرند، به کارنامه آنها نگاه کنند تا ببینند آیا هنگام مسئولیت در عمل به این سخنان اعتقاد داشته‌اند یا خیر.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، در افزایش این مشارکت بسیار اثر گذار است و در این مسیر باید بر بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید شود.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین یک فریضه فوری و واجب است و ضرورت آن قطعی و حتمی است؛ بنابراین با توجه به شرایط فعلی کشور که مردم در غم از دست دادن رئیس جمهور خدمت‌گزار خود، خود عزادارند بهترین حرکت برای جبران زحمات شهید خدمت، مشارکت حداکثری و انتخاب یک فرد مخلص، انقلابی و مدیر و پرتلاش مانند او است.

کهندل‌پور گفت: بیان دستاوردهای نامزدهای انتخاباتی در وظایف اجرایی که پیشتر به عهده داشته‌اند، مردم را برای مشارکت در انتخابات دلگرم می‌کند.

مردم نباید به سادگی از سخنانی ۶ کاندید در تبلیغات خود بیان می‌کنند بگذرند، به کارنامه آنها نگاه کنند تا ببینند آیا هنگام مسئولیت در عمل به این سخنان اعتقاد داشته‌اند یا خیر.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین پیرامون مشارکت انتخاباتی ماموریت رسانه‌ها و فعالان اجتماعی در این برهه حساس است، رهبر معظم انقلاب شاخصه‌هایی را برای یک انتخاب اصلح مطرح کرده‌اند که باید از سوی جامعه دانشگاهی بویژه در فضای مجازی که در اختیار و دسترس همگان است، تشریح و تبیین کنند و مردم نیز برنامه‌ها، کارنامه و سخنان نامزدها را با این شاخصه‌ها تطبیق می‌دهند.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس عنوان کرد: انقلابی بودن، اخلاق‌مداری، مردمی بودن و ساده زیستی، اعتمادسازی برای اعتماد عموم مردم به مسئولان، فسادستیزی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و وحدت بخشی به اقشار مختلف از ویژگی‌های فرد اصلح است که مردم در انتخاب خود به آن توجه داشته باشند.

کهندل‌پور گفت: چهار اصل مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتخابات است و اکنون که این فرصت‌های طلایی از سوی رسانه ملی برای نامزدهای ریاست جمهوری فراهم است، باید به بهترین نحو استفاده کنند و در مناظره‌های پیش رو به جای تخریب جریان و کاندیدای رقیب، برنامه ها و راهکارهای خود را برای اداره کشور بویژه حل مشکلات اقتصادی و مهار تورم بیان کنند.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید فردی باشد که بتواند راه شهید جمهور را ادامه و زیرساخت‌ها و ریل گذاری‌های ایجاد شده توسط دولت سیزدهم را توسعه دهد.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: امروز مساله اقتصاد مهمترین اولویت کشور است، چنانکه رهبر فرزانه انقلاب نیز در نامگذاری سالیانه، به طور مداوم بر ابعاد مختلف اقتصاد تاکید کرده‌اند؛ رشد اقتصادی ۱۷ تا ۱۸ شاخص اصلی دارد که به طور جامع باید در برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی دیده شود و برای همه این ابعاد برنامه کارآمد ارائه کنند.

وی افزود: رشد تولید ناخالص داخلی، تراز صادرات و واردات، مهار تورم و دیپلماسی اقتصادی بخش‌هایی است که باید در برنامه‌های نامزدها به آن توجه کرد در حالی که برخی از نامزدها تنها بر یک بعد مانند بهره‌وری، حاکمیت ریال و نقدینگی تمرکز می‌کنند که با وجود اهمیت هر یک، اما برنامه‌ها باید جامع‌نگر باشد.

کهندل‌پور با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی، گفت: جمعیت بیش از ۴۰۰ میلیونی همسایگان و استفاده از ظرفیت بسیاری از سازمان‌ها و پیمان‌های بین در دولت‌های متوالی مغفول مانده بود که در دولت سیزدهم تبادلات اقتصادی با همسایگان بیش از ۹۰ درصد افزایش یافت.

کهندل‌پور با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی، یادآور شد: جمعیت بیش از ۴۰۰ میلیونی همسایگان و استفاده از ظرفیت بسیاری از سازمان‌ها و پیمان‌های بین در دولت‌های متوالی مغفول مانده بود که در دولت سیزدهم تبادلات اقتصادی با همسایگان بیش از ۹۰ درصد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از فرمایش های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد بر روی زمین مانده که باید با برنامه ریزی سنجیده عملیاتی شود.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: افزایش جمعیت و نجات ایران از تله جمعیتی نیز پس از اقتصاد از اولویت برخوردار است که البته بخشی از آن نیز به اقتصاد خانوار برمی‌گردد که باید سامان یابد و دولت سیزدهم در این زمینه نیز به توفیقاتی دست یافته است.

کهندل‌پور عنوان کرد: حقوق زنان، مساله عفاف و حجاب و برخی دیگر از مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز از مسائل مهم کشور است که در اولویت‌های بعدی جای می‌گیرد و در زمان حاضر بیش از همه مساله اقتصاد مورد توجه است.

وی گفت: مردم از دعواهای سیاسی و شعارهای پوچ و بی‌خاصیت خسته شده‌اند و پس از شهادت آیت‌الله رییسی نیز خواستار ادامه دادن راه رئیس جمهور شهید از سوی رئیس جمهور جدید هستند.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور پس از رهبری عالی‌ترین مقام در جمهوری اسلامی است و وظایف و اختیارات گسترده‌ای که در ۳۰ اصل قانون اساسی درباره رئیس جمهور عنوان شده و دانشجویان نیز تمام تلاش خود را بویژه در فضای مجازی به کار گرفته‌اند تا مردم را تشویق و ترغیب به مشارکت حداکثری کنند.

وی گفت: هر گروه و تفکری تلاش دارد شاخص‌های کاندیدای مورد نظر خود را معرفی کند و خوشبخاتنه تنور انتخابات ریاست جمهوری در بین دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس داغ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha