نماینده مردم تهران : برخی آدرس غلط به مردم می‌دهند/ جلیلی دید جامعی به دیپلماسی دارد

شیراز – ایرنا – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سعید جلیلی تنها کاندیدایی است که رشته دانشگاهی او در همه مقاطع تحصیلی علوم سیاسی بوده و ۳۵ سال کار میدانی دیپلماسی کرده و دید جامعی نسبت به سیاست خارجی دارد.

به گزارش ایرنا امیرحسین ثابتی چهارشنبه شب در اجتماع حامیان سعید جلیلی در تالار فجر دانشگاه شیراز اظهار کرد:: سال ۹۲ گفتند، می توان تحریم‌ها را با مذاکره لغو کرد، آنها بلد نبودند مذاکره کنند اما طی هشت سال فعالیت، شمار تحریم‌ها از ۸۰۰ به هزار و ۵۰۰ رسید و خودشان نیز تحریم شدند.

ثابتی اظهار کرد: دشمنی دشمن با ما تمام نمی شود هر کس از حق خود دفاع کند او را تحریم خواهند کرد، بنابراین نمی‌توان تحریم‌ها را با مذاکره لغو کرد چنانکه جلیلی در کمیسیون برجام در مجلس شورای اسلامی گفت با بندهای این توافق تحریم‌ها لغو نخواهد شد و نباید مردم را فریب داد.

وی مدعی شد: این جریان به مردم آدرس غلط می‌دهند چنانکه پس از غلط رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفتند اگر ایران پاسخ دهد جنگ و ناامنی رخ می‌دهد اما با شجاعت رئیس جمهور شهید و شورای عالی امنیت ملی با صدها موشک و پهپاد پاسخ دادیم و امنیت نیز بیشتر شد.

ثابتی افزود: آدرس غلط به مردم ندهید که تحریم با مذاکره کم می‌شود چرا که لیبی و عراق نیز همین مسیر را رفتند و به نتیجه نرسیدند؛ به اعتقاد جلیلی باید ما باید پارادایم بازی با غرب را تغییر دهیم طوریکه ابزارهای تحریم از آنها گرفته شود یا تحریم ایران برای آنها به صرفه نباشد.

وی یادآور شد: طراحی کریدورهای جدید یکی از همین راهکارها است که سعید جلیلی در دولت سایه بر روی آن کار و اکنون ارائه کرد.

او اضافه کرد: این جریان عادت دارند با ایجاد ترس و رقیب هراسی برای خود رای سلبی اخذ کنند و بجای عقل و منطق با تهییج احساسات مخاطب رای او را جلب کنند، در حالی که جلیلی مانند رئیس جمهور شهید اجازه نمی‌دهد این دعواهای سیاسی به فعالیت او ضربه بزند.

اگر جلیلی رئیس جمهور شود، کابینه او نخستین شگفتی برای مردم است

وی با بیان اینکه سعید جلیلی اهل تعامل با متخصصان و کارشناسان از سلیقه‌های مختلف سیاسی است، گفت: اگر جلیلی رئیس جمهور شود، کابینه او نخستین شگفتی برای مردم خواهد بود.

برخی درباره سعید جلیلی مطرح کردند که او اهل تعامل نیست؛ اگر منظور تعامل با پشت پرده‌های زر و زور باشد، این گفته درست است اما بررسی کارنامه این نامزد نشان دهنده بیشترین تعامل با مردم، دانشجویان و کارشناسان و متخصصان از سلائق مختلف سیاسی است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از تعامل جلیلی با متخصصان دانشگاهی طیف سیاسی مقابل خود، ادامه داد: سخنگوی ستاد او پزشک متخصصی است که در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی نیز سمَت داشته است.

ثابتی اضافه کرد: بسیاری افراد فکر می‌کنند در صورت انتخاب جلیلی کابینه او متشکل از چهره‌هایی تکراری خواهد بود اما به رغم این تصور، کابینه او نخست شگفتی برای مردم خواهد بود چرا که از افراد متخصصی تشکیل می شود که عضو هیچ گعده سیاسی نبوده‌اند.

سابقه جلیلی نزدیک‌ترین جایگاه به ریاست جمهوری است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی نیز مطرح می‌کنند که جلیلی سابقه اجرایی لازم را ندارد در حالی که او شبیه ترین جایگاه را به ریاست جمهوری دارد.

وی با اشاره به ترکیب شورای عالی امنیت ملی، گفت: این شورا شبیه‌ترین ترکیب را به هیات دولت دارد و علاوه بر آن ترکیبش فراقوه‌ای است.

ثابتی اظهار کرد: شاید بسیاری از افراد گمان کنند که شورای عالی امنیت ملی جایی است که در آن تنها به تبادل نظر و اخذ تصمیمات امنیتی می‌پردازند، اما به شهادت بسیاری از مسئولان وقت، طی ۶ سال مسئولیت سعید جلیلی تا سال ۹۶ ، این شورا در فعال‌ترین حالت خود بوده است ‌ و اقداماتی انجام شده که اگر امروز نامزد ریاست حمهوری نشده بود، هیچگاه بیان نمی‌شد.

وی افزود: رییس جمهور باید بر عملکرد همه بخش‌های اجرایی نظارت و مدیریت داشته باشد و کسی که چنین سابقه ای در کارنامه داشته، شبیه تربن جایگاه را به ریاست جمهوری دارد.

ثابتی ادامه داد: رئیس جمهور باید توان هماهنگی بین دستگاه‌ها و قدرت لازم را برای راهبری و سلطه بر این بخشها داشته باشد؛ به روایت بسیاری از افرادی که در مجموعه‌های مختلف با جلیلی کار کرده‌اند، او بسیار صبور اما در کار جدی و سختگیر است و با گزارش‌ عملکردهای ساده قانع نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فردی که در قامت ریاست جمهوری قرار می گیرد باید مقتدر باشد تا برنامه‌ها و اقدامات در سطوح میانی قفل نشود و جلیلی از این ویژگی برخوردار است.

موضع مشخص نقطه قوت جلیلی است

ثابتی گفت: یکی از ویژگی‌های سعید جلیلی این است که در سخنان او هیچ نقطه تناقض و پارادوکسی دیده نمی‌شود بلکه اصول و چارچوب فکری دارد و بر اساس آن تصمیم گیری و مسائل را پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: مواضع متناقض می‌تواند کشور را دچار مدیریت روزمرگی بکند و وقت کشور را برای آزمون و خطا تلف کند، در حالی که جلیلی کشوررا با آزمون و خطا اداره نخواهد کرد.جلیلی بسیار پرکار است و اولویت‌های نظام را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پر کار بودن را از دیگر ویژگی‌های این نامزد ریاست جمهوری برشمرد و گفت: او اولویت نظام را پیگیری می‌کند.

ثابتی یاداور شد: هنگام رسانه ای شدن خبر تلخ اختلاس سه هزار میلیاردی خاوری، با اینکه در نگاه نخست پیگیری آن با قوه قضائیه است اما جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، همه بخش ها از جمله قوه قضائیه، بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط را جمع کرد و از آنها گزارش خواست و در پس این پیگیری‌ها، مسبب آن اعدام و این پول به بیت المال برگردانده شد.

وی اضافه کرد: اقدام فوری جلیلی در دستگیری عبدالمالک ریگی یکی دیگر از مواردی است که قدرت ریسک پذیری و تصمیم گیری او را در موقع بحرانی نشان می‌دهد.

ثابتی یادآور شد: در حالی که نیمه شب هواپیمای خارجی حامل ریگی از دبی به سمت قرقیزستان در حرکت بود، مسئولان نظامی به وزیر اطلاعات و رئیس جمهور نیز دسترسی نداشتند و تنها نیم ساعت فرصت برای تصمیم گیری وجود داشت، جلیلی مسئولیت را به عهده گرفت و طی هماهنگی هایی که انجام داد، این هواپیما را در خاک ایران به زمین نشاند و یکی از بزرگترین اقدامات ضد تروریستی با موفقیت انجام شد.

تجربه میدانی، پشتوانه سخنان جلیلی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در روز نام نویسی سعید جلیلی نیز او را همراهی کرد، گفت: او به اولویت ها و مشکلات کشور تسلط دارد و حرف بدون پشتوانه نمی‌زند.

ثابتی اظهار کرد: برخی از نامزدها وعده‌هایی برای حل کوتاه مدت مشکلات می‌دهند تا رای اخذ کنند اما سال‌ها تجربه میدانی، پشتوانه سخنان جلیلی است.

وی با بیان اینکه جلیلی صادقانه با مردم سخن می‌گوید، اظهارکرد: او گفته من هزار اولویت ندارم اما می کوشم چند اولویت مشخص نظام را به نتیجه برسانم.

ثابتی گفت: نامزدهایی که می‌خواهند یکصد اولویت را طی هشت سال حل کنند، شناخت درستی از جنس مشکلات کشور ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جلیلی از سال ۹۲ در تشکیلات تحت عنوان دولت سایه جلسات و بازدیددهای میدانی بسیاری داشته تا اول روایت درست مشکلات کشور را بداند و کم ضررترین مسیر را شناسایی کند.

وی افزود: جلیلی در قالب این تشکیلات، در ریز مسائل، بازدید های میدانی داشته و بسیاری از روستاها را از نزدیک بازدید کرده و اکنون برای حل بسیار از مشکلات به طور مشخص برنامه کارشناسی شده دارد.

ثابتی اظهار کرد: او به رغم نامزدی که می‌گوید در مسائل کارشناس نیست، می تواند با نشست ها و بازدیدهایی که داشته، جمع بندی درستی از نظرات کارشناسان را داشته باشد.

نماینده مردم تهران : برخی آدرس غلط به مردم می‌دهند/ جلیلی دید جامعی به دیپلماسی دارد

نیازمند رئیس جمهوری واقع بین هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیازمند رئیس جمهوری واقع‌بین و رئالیست نه فانتزی و متوهم هستیم تا دچار آزمون و خطا نشود و ۲۰ سال بعد پشیمان نشویم.

او اظهار کرد: انتخاب جلیلی به عنوان رئیس جمهور آینده کشور برای ما از روی اضطرار نیست بلکه انتخاب اصلح است که کشور را روزمره اداره نخواهد کرد.

ثابتی گفت: رای به جلیلی به اداره روزمره کشور نیست بلکه مدیریت ۲۰ ساله و ساخت کشور است.

وحدت نامزدها همیشه موفقیت آمیز نیست

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره امکان اجماع نامزدهای ریاست جمهوری در هفته پیش رو، گفت: هر چند احتمال دارد ۲ نفر از نامزدها به نفع دیگران اجماع کنند، اما کثرت و وحدت نامزدها تنها یکی از مولفه‌های موفقیت است.

ثابتی یادآور شد: چنانکه در انتخابات ۹۶ شاهد اجماع شهید رئیسی و قالیباف بودیم و ابتدا بسیار خوشحال کننده بود، اما همه آرای قالیباف به سبد شهید رئیسی نیامد.

وی با اشاره به نتایج یک نظر سنجی معتبر، گفت: بر این اساس احتمال اختصاص رای نامزدی که به نفع دیگری کنار رود به دیگری در هیچ موردی بیش از ۵۰ درصد نبوده، چرا که انتخاب همه مردم سیاسی نیست و ممکن است سلیقه‌ای باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت اگر درست فهم نشود جواب درست نمی‌دهد، نباید از ترس مرگ خودکشی کنیم؛ وحدت و کثرت در جای خود خوب است.

جلیلی مسئولیت نپذیرفت تا از بیرون به دولت شهید رئیسی کمک کند

ثابتی گفت: سعید جلیلی در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت‌الله رئیسی انصراف داد اما در دولت مردمی نیز مسئولیت نپذیرفت که سوالاتی را ایجاد کرده است؛ کمک به دولت تنها قبول کردن مسئولیت نیست بلکه کمک بزرگ‌تر این است از بیرون مسائل را رصد کنی و نتایج را به دولت ارائه کنی و جلیلی این کمک را به دولت سیزدهم کرد.

رویکرد جلیلی عدالت اقتصادی است

ثابتی گفت: برخی رویکرد توسعه محوری را مطرح می‌کنند، اما رویکرد جلیلی عدالت است تا عموم مردم منفعت بیشتری ببرند و فاصله طبقاتی ایجاد نشود.

وی افزود: او برای کمک به مستضعفان طرح های مصداقی دارد که با جزئیات و به طور دقیق آنها را روشن کرده است.

زندگی جلیلی حتی نقطه خاکستری ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سعید جلیلی ۳۵ سال در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی، مسئولیت داشته و پس از این سال‌ها حتی مخالفان او ادعا نمی‌کنند که نقطه خاکستری در زندگی او وجود دارد.

ثابتی گفت: حتی آنهایی که نمی خواهند به جلیلی رای بدهند نیز در سلامت و دلسوزی او شک ندارند.

وی گفت: خانواده و فرزندان او همواره زندگی سالم و عادی داشته و هیچگاه به فکر مهاجرت نبوده و دور از هر حاشیه‌ای هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha