فعال اصلاح‌طلب: انتخابات راه مسالمت‌آمیز برای کمک به پیشرفت کشور است

اصفهان- ایرنا- فعال اصلاح طلب و کنشگر سیاسی در اصفهان گفت: هیچ مسیری بهتر و مسالمت‌آمیزتر از انتخابات برای کمک به پیشرفت کشور وجود ندارد و این موضوع باید مورد توجه مردم بویژه افرادی که علاقه چندانی به مشارکت سیاسی ندارند، قرار گیرد.

احسان امینی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: انتخابات پیش رو زمینه رقابت ملموس‌تر را با وجود نامزد جناح اصلاح‌طلب فراهم کرده است و در این شرایط جبهه اصلاحات همه ساز و کارها و ظرفیت‌ها را بکار می گیرد تا انتخابات هشت تیر باشکوه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه با توجه به گرایش نامزدها احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، کم نیست اظهار کرد: امیدواریم همه نامزدها تا پایان رقابت در میدان باشند و انصراف ندهند.

امینی با بیان اینکه در برخی موارد، تعدادی از نامزدها به‌صورت پوششی عمل می‌کنند و انصراف می‌دهند، افزود: اگر نامزدی انصراف دهد مشخص نیست این کار او سبب اضافه شدن آرا به سبد کدام نامزد خواهد شد.
این فعال اصلاح‌طلب گفت: چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود وزن واقعی آرای نامزدهای رقیب مشخص خواهد شد.
عضو حزب ندای ایرانیان و شورای جبهه اصلاحات استان اصفهان با بیان اینکه هر انتخابات یک پیام مهم به عرصه جهانی مخابره می‌کند، افزود: هر چه یک نظام و حاکمیت، سرمایه اجتماعی قوی تری داشته باشد جایگاه بالاتری در روابط راهبردی، سیاست خارجی، مذاکره و ارتباط با دنیا خواهد داشت و قدرت چانه زنی او نیز بیشتر خواهد بود بنابراین اهمیت حضور در انتخابات بر کسی پوشیده نیست.
امینی خاطرنشان کرد: بسیاری از تحلیلگران، پرتاب موشک های ایرانی به سمت رژیم صهیونیستی را نشانه اقتدار نظامی ایران می‌دانند اما آرایی که مردم در صندوق ها می‌ریزند نیز به مثابه موشک‌هایی است که به سمت دشمن پرتاب می‌شود.
وی تصریح کرد: مشارکت و در صحنه بودن مردم نیز در کنار توان نظامی، بازتاب اقتدار کشور است و باید این سرمایه را حفظ و تقویت کرد.
امینی ادامه داد: انتخابات با مشارکت بالا بر همبستگی اجتماعی، حفظ منافع ملی، قدرت رایزنی و چانه‌زنی در سیاست خارجه و اصلاح ساختارها تاثیر مستقیم دارد.

این کنشگر سیاسی با انتقاد از وعده های برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: رویکرد نامزدها در این زمینه باید عقلانیت محور باشد تا سرمایه اجتماعی نظام خدشه‌دار نشود و مردم بعد از انتخابات دچار دلسردی و سرخوردگی نشوند.

امینی گفت: با توجه به فشردگی فرایند انتخابات، لازم است زمینه گسترده‌تر برای نامزدها به غیر از صدا و سیما فراهم شود تا آنها تبلیغات مد نظر خود را ارائه کنند.
این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه حجم بالایی از تبلیغات نامزدها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، افزود: سرعت اینترنت چندان مطلوب نبوده و فیلترینگ نیز مشکلاتی ایجاد کرده است که حل این مسائل می‌توانست به فرایند تبلیغات و آگاهی‌بخشی به مردم بیشتر کمک کند.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی بر اساس مصوبات هیأت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان بپیش‌بینی شده است.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha