حجت الاسلام رستمی: روشنگری و آگاه‌سازی جامعه از وظایف دانشگاهیان است

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برهه زمانی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دانشگاهیان و اساتید مسئولیت خطیری دارند؛ روشنگری و آگاه‌سازی جامعه در چنین مقطعی از وظایف آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی امروز (چهارشنبه) در آستانه سالگرد شهادت مصطفی چمران و مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با اشاره به آیات شریفه قرآن افزود: جامعه مومن گاهی در معرض تهدیدها قرار می‌گیرد عده ای می‌گویند تهدیدها شروع شده است. حرف هایی می‌شنویم آن هم در زمانی که ما در این دولت شاهد دوره اقتدار نظام اسلامی بودیم.


وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: بهترین عرصه دیپلماسی را داشتیم. زمانی را به یاد می آورم در سال ۹۵ یا ۹۶ ماهواره ای در دانشگاه صنعتی شریف ساخته شده بود اجازه حمل و پرتاب آن به دلیل آسیب مذاکرات داده نمی شد. حتی اجازه پرتاب ماهواره تحقیقاتی علمی داده نشد؛ زیرا به بعضی ها بر می‌خورد و کار علمی متوقف شد و با وجود تمام این مسائل دشمن به هیچ کدام از توافقات عمل نکرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حتی برای نوشتن مرگ بر اسرائیل روی ماهواره نیز ایراد می‌گرفتند که ممکن است مذاکرات آسیب ببیند. در حالی که شاهد بودیم زمانی که اسرائیل ضربِ شست نشان دادن نیروهای حزب الله را می‌خورد، نفود و قدرت ایران بیشتر شد.

رستمی گفت: ممکن است برای خالی کردن دل مومنان، حرف هایی زده شود. اگر جامعه به خدا توکل کند متحول شده و نباید نگران آسیب باشد. ما خدا را داریم رئیس‌جمهور آمریکا کیست. کسی که دل جامعه را می‌خواهد خالی کند شیطان است باید از خدا حساب ببرد. اگر جامعه اهل ایمان باشد محکم در این‌مسیر می ایستد. در این برهه دانشگاهیان و اساتید مسئولیت خطیری دارند، روشنگری و آگاه سازی جامعه در چنین مقطعی از وظایف اساتید است.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده های شهدای خدمت با حضور سردار حسین سلامی فرماندکل سپاه، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه جامع انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی تکریم شد.

این مراسم با شعار استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمت علوی و با حضور یکهزار استاد بسیجی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد. همچنین مراسم مشابهی در شهرهای دیگر با گردهم‌آیی ۳۰ هزار نفری برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha